Gjest Skrevet 16. mai 2009 #1 Skrevet 16. mai 2009 Vi var på ultralyd igår og alt var bra med den lille og terminen ble ikke forandret på . Og vi vet fortsatt ikke om det blir gutt eller jente Men under undersøkelsen spurte hun plutselig om jeg var plaget med kynnere, for hun kunne se at livmoren trakk seg sammen. Nei svarte jeg, for jeg trodde at kynnere var vonde og ubehgelige. Med der lå jeg da, med en sammentrekning jeg ikke visste jeg hadde. Men nå er jeg virkelig i tvil... Jeg har nettopp sittet og kjent etter noe som jeg tror var en kynner. Jeg har tidligere trodd at det var småen som trøblet litt der inne, veltet seg runt men uten spark. Jeg får en slags matthetsfølelse, blir en smule kvalm og så er det over. Denne gangen kjente jeg etter om livmoren strammet seg og den var litt hard og litt ubehagelig men ikke noe serlig vond når jeg trykket på. Så igrunn kjenner jeg ingeting utenom de "tumlebevegelsene" som varer i underkant av 1 minutt. Gjerne opptil 7-10 ganger per dag. Er dette noe jeg bør bekymre meg over? Jeg skal til jordmor nåkommende onsdag og skal spørre henne da, men det hadde vært greit å få svar fra dere først. Noen som har opplevd lignende? Eller noen som kan beskrive hvordan deres kynnere oppleves og eventuellt hvor lenge og ofte dere har dem?
Mamma til mia og knøtt i magen Skrevet 16. mai 2009 #2 Skrevet 16. mai 2009 Hei! Jeg var veldig plaget med ubehagelige kynnere med datteren min. Da kjente jeg det veldig godt og magen ble helt hard. Var sykemeldt i halve svangerskapet pga det den gangen. Nå får jeg også kynnere, men kjenner ikke noe til de. Bare tilfeldig at jeg merker at magen blir hard. Så det er mulig å ha kynnere uten å ha noe ubehag. Det skjer en del ganger i løpet av dagen, men som sagt ikke alltid jeg merker det. Er i grunn ikke noe å bekymre seg over, men kan nok være greit å nevne det for jordmor uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå