Pia! Skrevet 16. mai 2009 #1 Skrevet 16. mai 2009 Hei! Jeg og samboeren min har prøvd å bli gravid i snart 3 år nå. Etter 1 1/2 år tok vi kontakt med fastlege, og nå (!) har vi endelig fått time til utredning på fertilitetsklinikken. Jeg ble så glad når vi fikk brevet, er optimistisk og glad for at ting endelig begynner å skje. Jeg var hos legen min i går og uttrykte også til henne hvor glad jeg var for at vi skal få finne ut av ting. Men alt legen sa var: Husk: kun 40% av alle som prøver prøverør blir gravid. Husk: du har kun 3 forsøk! Husk: det er ikke sikkert de finner ut av ting! Husk: du kan alltids adoptere. Jeg skjønner at hun må fortelle meg "realiteten", men åhhhh... kunne jeg ikke få nytt den lille gleden av å endelig komme i gang, og kanskje, kanskje, har vi nå sjansen til å få det til!! Hun greide aillefall å få meg ned på jorda.. Å nå har jeg tømt all frustrasjonen min på dere:) Jaja:)
Rose69 Skrevet 19. mai 2009 #2 Skrevet 19. mai 2009 Hei Pia! Spennende tid dere har i møte :-) Ja, det er riktig at man har 3 forsøk, men det er offentlig. Man kan jo gå i det private etterhvert hvis ikke 3 er nok.Mange gjør jo det. Men det med at legen sa: " Husk: det er ikke sikkert de finner ut av ting" synes j var litt rart. Som oftest finner de jo ut av det meste.Dagens klinikker/sykehus har gode rutiner, og drar dere utenlands er de enda flinkere da det er mer åpent for alternative beh.måter. Masse lykke til! Dere blir nok foreldre til slutt skal du se :-) Du er jo så ung og har alderen med dere, det er værre med oss gamle høner med harde egg...hehe (ihvertfall når det gjelder eggkvalitet, som er en vesentlig del av dette) Klem
Pia! Skrevet 21. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. mai 2009 Hei Rose! Ja, nå er det spennende tider - gleder meg til å komme i gang med ting! Fastlegen min har hele tiden fokusert på det at jeg ikke kan forvente at klinikkene finner ut av ting... Hun har en "forvent det verste, men håp på det beste"-filosofi. Men hun klarer ikke ta optimisten ut av meg!! :) Å ja, jeg er glad jeg kommer i gang med prosessen i så ung alder:) Ser du venter på nr.2! Lykke til til deg også, og tusen takk for oppmuntrende svar! Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå