Umpa-Lumpa-Tykk rundt rumpa Skrevet 16. mai 2009 #1 Skrevet 16. mai 2009 13 dager over termindato, har nå fått skikkelig svangerskapsdeprisjon. Har mistet alt av følelser for barnet og har mest lyst å sende ungen, mannen min og hele familien dit peppern gror. Greier ikke å stoppe tårene, de bare triller og triller. Mulig det ikke regnes som nødvendig for barnet at det settes i gang tiltak tidligere, men synes det er en smule arrogant holdning å glemme mor oppe i det hele. Ja til selvvalgt igangsetting !!!
Gjest Skrevet 16. mai 2009 #2 Skrevet 16. mai 2009 Forstår godt at du er møkk lei og nedenfor, må være uutholdelig å gå aå langt over termin, men du er garantert snart ferdig, og jeg tror følelsene dine vil snu når du først er i gang. Selvvalgt igangsetting er ikke noe å ønske seg, igangsetting regnes som risikofødsler, det skal alltid være en god medisinsk grunn til å igangsette. Har selv blitt igangsatt en gang og håper inderlig jeg aldri opplever det igjen for å si det slik. Man skal jo leve med minnet om fødselen for resten av livet. Tiden på overtid glemmer man, men ikke en fødsel. Håper du får rier snarest! :-)
Fireblade Skrevet 16. mai 2009 #3 Skrevet 16. mai 2009 Uff.. forstår deg så godt.. Jeg er bare tre dager over termindato, men jeg har mistet helt troen på at jeg får noen baby i det hele tatt - kommer sikkert til å gå gravid for evig. Så dine 13 dager vet jeg må føles helt forferdlig. Jeg gikk over 8 dager med første mann og syntes hver dag var som en uke. Det er vel ikke så enkelt å få de til å sette det i gang, men jeg mener også at det er bedre å få satt det i gang enn at mor skal ende med opp med depresjoner rett før fødselen. Snakk med jordmoren eller legen din igjen og fortell akkurat hvordan du føler det. Dette er ikke tiden for å gå inn i en depresjon! Ønsker deg lykke til og om ikke det er så store trøsten så har du hvertfall min fulle forståelse!
høno71 Skrevet 16. mai 2009 #4 Skrevet 16. mai 2009 Hallo Umpa-Lumpa-Tykk rundt rumpa! Nå skulle jeg akkurat "etterlyse" deg...! Håpte selvfølgelig at du var på sykehuset! Er det mandag du har igangsetting? Forstår deg godt at du er deppa - men bare 2 dager igjen nå! Jeg var på sykehuset torsdag - umoden som fy. Gynokologen tvang en fingerspiss inn - max 1 cm åpning. Den kvelden gikk jeg tur i 45 minutter- kjapp gange, fikk noen kynnere på kvelden, og går morges gikk slimproppen:-) Jeg ble full av forventninger! Kjente ikke noe mer i går, hadde sex i går kveld gikk en kjapp tur i morges.....kjenner ingenting! Hm! Hadde vært så deilig å ikke bli satt på kur mandag 8.30!! Men trøster meg selv med at nå er det max 3 dager til jeg har den lille i armkroken istedet for i magen! Tørk tårene litt, gå en liten tur, ta deg en dusj, prøv å ikke la tankene kverne om negative ting hele tiden! Du trenger litt krefter til jobben du har foran deg om noen få dager! Føler sånn med deg - det er akkurat som du skriver om meg! Vi får bare holde ut og vente.... STOOOOOOR trøsteklem!
Ettervinterkommervår Skrevet 16. mai 2009 #5 Skrevet 16. mai 2009 Hei hei! Forstår også godt frustrasjonen, men svangerskapsdepresjon kan være alvorlige saker og dersom du ikke får "kontroll over deg selv" råder jeg deg sterkt til å få hjelp. Det er ikke godt for deg, barnet eller mannen din/evn søsken dersom du skal slite med depresjon, og det er ikke like lett alltid å være "selvhjulpen". Håper imidlertid for deres del at det kun er forbigående nå som du går og venter, men skulle det ikke slippe taket etter fødselen- så søk hjelp!! Masse gode ønsker og lykkebønner fra meg!!
Lystpåentiljeg Skrevet 16. mai 2009 #6 Skrevet 16. mai 2009 huff, kjedelig - skjønner deg godt også - er 10 dager på overtid selv. Skal settes igang på torsdag, hvis de har tid, hvis ikke blir det fredag. Kun 2 dager igjen så er du der (hvis det var mandag du skulle settes i gang).
mortilgutt Skrevet 16. mai 2009 #7 Skrevet 16. mai 2009 Ikkje for å vera "ekkel", men overtid vert ikkje rekna før ein er 15 dagar over termindag! Altså: 13-14 dagar etter termin er IKKJE rekna som overtid. Når DET er sagt.....så forstår eg GODT at ein vert nedfor og deprimert når det går så lang tid! Når ein får ein termindato så skjer det noko med psyken vår, at ein skal føda innan den datoen.... Eg har 27 dagar att, og er leie allereie. Eg har fått vita at eg kjem ikkje til å gå over termindato. Herleg! Lukke til, og eg er viss på at du kjem til å ELSKA den litle når han/ho kjem!!!!! I mens: la tårene trilla og set ord på alle følelsane dine!!!! Stor og god klem!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå