Jordbæret <3 Skrevet 16. mai 2009 #1 Skrevet 16. mai 2009 Jeg har kjøpt noen varer på eBay. Det er første gangen så jeg har ikke turut å kjøpe så mye for jeg vet ikke helt hvordan det fungerer med forsendelser og sånn. Noen som har erfaringer å dele? Hvordan gjør dere med tollgrensen på 200 kr? Og hvor lang tid tar det fra varene blir sendt til de er her? Noe spesielt jeg må være oppmerksom på? På forhånd takk!
mamarama og lille banan Skrevet 16. mai 2009 #2 Skrevet 16. mai 2009 jeg kjøper aldri varer som er dyrere enn 200 NOK. så det er aldri noe problem. du må regne med et par uker, kommer litt an på om det kommer i postkassa eller du må hente på postkontoret. må regne med litt lengre tid på større pakker. dette varierer veldig. det tar gjerne kortere tid hvis det er en storselger eller forhandler som sender. handle kun med PayPal via ebay. handle hos personer som har over 97-98 prosent positive tilbakemeldinger. står det ikke hvor mye det koster å sende til Norge, så send en epost til selger. les annonsen nøøøøye, så du ikke får noe annet en forventet. lær deg gode måter å søke på, for ebay er enormt. snevre inn søket på størrelse, 0-20 pund, for eks. om du vil havne under tollgrensa, farger og mønstre, forskjellige modeller eller merker osv. bare spør hvis det skulle være mer du lurer på
Hvalrosskreppa Skrevet 16. mai 2009 #3 Skrevet 16. mai 2009 Hihi, godt å se at det er flere her:P Jeg er storshopper på ebay. Eller.... jeg tar det i puljer. Jeg syns det var godt svar, men vil bare tilføye at det er noen som krysser av for shipping til United States bare, men som gjerne sneder til Norge også, om du spør. Du kan også spør selgeren om de kan sende som gift, da slipper du toll om du er over 200 kr. Du skal ikke stole hundre prosent på at hver selger gjør det, men jeg fikk blant annet 300 mønsterark for et par uker siden, der det var merket av som gift. Jeg så for meg DEN tollregninga på vekt og sånt jeg. Men jeg var heldig og det gikk fint!
Irene Adler Skrevet 16. mai 2009 #4 Skrevet 16. mai 2009 Om du handler på e-bay, kan du slippe unna toll og moms. Mange selgere vet om dette med toll og moms, slik at de oppgir en symbolsk sum eller de setter riktig pris og merker gjenstanden som gave. Bestilte en støvsuger på e-bay til ett par tusen kr og selger merket gjenstanden med litt lavere verdi og som gave og dermed ingen toll. E-bay selgere skriver ofte at item will be marked as gift i prospektet. Ellers kan du kontakte selger på forhånd og spørre om h*n kan merke gjenstanden som gave. Jeg bruker bare Buy it Now, ikke auksjoner selv om man kanskje kan gjøre et kupp, men det krever at man sitter ved PC'en i det budet går ut.
Jordbæret <3 Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 18. mai 2009 Tusen takk for svar! jeg har nå prøvd meg fram litt og kjøpt noen få ting. Så får jeg se hva jeg erfarer. Har holdt meg under tollgrensen på alt unntatt enn ting. Er litt skummelt, kjenner jeg kan fort bli bitt av basillen... :-)
mamarama og lille banan Skrevet 18. mai 2009 #6 Skrevet 18. mai 2009 ja, det er veldig avhengighetsskapende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå