Gå til innhold

Ang. legetime..

Renate har ♂09, ønsker 1 til

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at når man er gravid så skal det ikke gå så lang tid før man får time når man bestiller. Jeg ringte legen fordi jeg har kraftig allergi + misstanke om bekkenløsning. Da måtte jeg vente 3 UKER på å få en ledig time. Sekretæren sa at det var det eneste ho kunne hjelpe meg med.. Synes det er litt ille jeg? Så sa jeg at jeg synes det var litt lenge å vente, for om jeg har BL så er det greit å få gjort noe med det med en gang (evt fysio etc) og fikk da til svar: Men det er jo ikke sikkert at du har BL da. Det kan jo ikke du vite.

Har pratet med legen min, og fått en haste time etter mye mas og hjelp fra legevakten, men trodde det skulle gå automatisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja,3 uker er jo helt sykt.

Alle leger har så så mange"hastetimer" pr dag.Og de kan alltids klare å ta deg innimellom om det skulle være nødvendig.

Det har heldigvis aldri vært noe problem hos legen min.

Skrevet

Nei, var ikke noe problem for legen min heller. Værre med sekretæren sin service innstilling. Jeg ville ha time nå på mandag i og med at da har jeg fri fra jobben og skal på UL på formiddagen. Noe legen ordnet med en gang jeg fikk pratet med han.

Men da synes jeg sekretæren kunne sagt at legen ikke har noe ledig, men at ho kunne forhøre seg med han og evt. ringe meg opp igjen. Men var ikke snakk om det. Bare at jeg måtte vente til da.

Skrevet

Jeg ville sagt fra til legen din om jeg var deg.De kan jo ikke holde på sånn.Er mange sånne som er lite koselige.Og første de alltid spør om syntes jeg er hva feiler det deg liksom.Det har de ikke lov til å spørre om og har heller ikke noe med det;)

Godt det ordnet seg for deg:)

Skrevet

Jeg bestilte time for å høre om gradert sykemelding pga bekkenløsning. Tok to uker før jeg fikk time. Egentlig rart når jeg sikkert bare var der i 15 minutter. Tydeligvis noe sekretærer ser på som lite hastverk.

Skrevet

Jeg vet, er helt sinnsykt! Jeg vet godt hvem ho er ho sekretæren, og ho vet godt hvem jeg er. Ho begynte å kjefte på meg. Jeg ringte legevakten for å høre om de kunne hendvise meg til røntgen (sekretæren på legekontoret sa jeg måtte dit for å få konsantert BL) men det kunne de ikke sa de på tlf og sa jeg måtte ta kontakt med legekontoret mitt. Da da jeg sa at jeg hadde gjort det og fikk time 3 uker seinere ringte ho til legekontoret og kjeftet på sekretæren for meg. Hehe! Og jeg ba ikke om det.. Hadde egentlig tenkt å vente de 3 ukene, for legevakten kunne ikke hjelpe meg.

Da ringte sekretæren på legekontoret tilbake til meg og kjeftet på meg fordi jeg hadde ringt legevakten når jeg allerede hadde fått en time hos dem. Haha! Skjer det en gang til, kommer jeg til å si ifra til ho selv. Ho kunne jo bare si at legen ikke har noe ledig, men at ho kunne høre med han og ta kontakt igjen... Men neida!

Skrevet

Er det mulig. Og så når det var hun som sa du skulle ringe legevakten >_

Skrevet

du skal da få hastetime da. kanskje du burde prøve å klage? elr evt bytte fastlegekontor om du har mulighet?

Skrevet

Neida, jeg har fått time - på mandag. Så det ordnet seg. Det ordnet seg når jeg kom i prat med legen :)

Skrevet

JEg er selv veldig fornøyd med min lege. MEn føler de kontordamene til tider er udugelige. Pratet med legen min sist kontroll om hvordan jeg følte dette. Han sa så lenge jeg var gravid så har jeg krav på hastetime, altså time på dagen hvis jeg ringer tidlig fra morningen av.

Skrevet

Samme her.. Tenkte å ta en prat med legen imårra. For han er jeg veldig fornøyd med. Bare si at ho sekretæren kan gå på service- og smilekurs.

Skrevet

Er jo tullette å måtte bytte lege bare pga de kontordamene. Egentlig så har de ingenting med hva vi ønsker å prate med egen om.

Skrevet

ÅÅÅÅ jeg hater legeskretærer altså...!! Eller jeg gjør jo ikke det, for alle er jo heldigvis ikke like, men legesekretærer som er litt for glad i makta si kan du få billig av meg!!

Utrolig dumt at man må bytte lege fordi sekretæren er tett i pappen!! Det har vi gjort, etter et par ubehagelige situasjoner når barna var syke!! Gutten vår hadde vært dårlig noen dager, og en dag ble han betydelig slappere. Når jeg ringte og ville ha time den dagen, svarte frekke dama at: "da skulle du vell kanskje ringt før!!" Ble så forbannet at jeg bare mumlet, gjennom tårene, hvor frekk jeg syns hun var, før jeg slang på røret... Kan vell ikke vite når ungene blir syke vell... Vi fikk sagt ifra til legen om dårlig service, og vi valgte altså å bytte. Veldig synd, for legen var jo veldig hyggelig.... MAKTSYKE UFAGLÆRTE MENNESKER KAN VÆRE FARLIG spør du meg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...