Meg og alle gutta Skrevet 16. mai 2009 #1 Skrevet 16. mai 2009 Jeg skal inn til laparoskopi 19.mai. Jeg vil da være 9 dpo. Skal spyle gjennom egglederne med væske for å sjekke at de ikke er tette osv. Kan dette gjøre noe skade for et evnt befruktet egg/veldig tidlig graviditet? Kan de se noe om det har festet seg et egg 9 dager etter eggløsning? Håper noen vet:)
Gjest -<<- Skrevet 16. mai 2009 #2 Skrevet 16. mai 2009 En laparoskopi etter befruktning vil nok sørge grundig for at det ikke blir noen graviditet ut av det, ja. Dersom det er mulighet for at du kan være gravid, hadde jeg bedt om å få tatt en hcg-måling dagen før operasjonen. Det er sannsynlig at en graviditet vil kunne påvises ved måling av serum hcg åtte dager etter eggløsning, selv om det ikke er helt garantert. Man bør kunne få resultatene på dagen om du får det gjort på sykehus/laboratorium.
Meg og alle gutta Skrevet 16. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. mai 2009 Ok:) Vi har jo prøvd i over 1,5 år nå, og det har aldri klaffa, så sannsynligheten for at det skulle gjort det akkurat denne syklusen er jo ikke så stor uansett:) Kan jo trøste meg med at muligheten for å bli gravid kanskje er litt større etter en laparoskopi:) Er alltid en mulighet for at jeg KAN være befruktet da jeg VET når jeg hadde eggløsning, men gidder ikke å stresse med hcg måling osv:) Får bare smøre meg med litt mer tolmodighet å håpe at det går etter lap`en;) Takk for svar:)
The Bad Gal Skrevet 16. mai 2009 #4 Skrevet 16. mai 2009 De tar alltid grav.test før du opereres, for å sjekke. Jeg ble gravid rett før en lap.(del av utredning for ufrivillig barnløshet)., så avlyste, men mistet senere og tok derfor lap. en tid etter det. De skyller gjennom alt, ja, så er det noe der vil det desverre følge med ut. Kan legge til at jeg ble gravid på første forsøket etter lap., og det vet jeg flere her som også har! Sier tvi-tvi og lykke til, jeg!
Meg og alle gutta Skrevet 16. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 16. mai 2009 Ok, ja jeg har ganske store forventninger til prøveperiodene etter lap:) Håper d blir vår tur snart:) Men de tar bare en vanlig urinprøve ikkesant? Kanskje litt tidlig å se noe på den bare 9 dpo? Eller tar de en blodprøve å måler hcg kanskje?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå