Gjest I og lillegutt Skrevet 16. mai 2009 #1 Skrevet 16. mai 2009 Kan man da gi nesespray og hostesaft, eller skal man øke medisineringen? Er ikke helt inne på dette enda og lillegutt er blitt febersyk..
Gjest -<<- Skrevet 16. mai 2009 #2 Skrevet 16. mai 2009 Jeg er på ingen måte noen ekspert på dette i forhold til barn, men har astma selv. Økning av ventoline funker på det meste som har satt seg i lungene på meg (naturlig nok, mer oksygen er alltid fint), men vanlig hostesaft har bedre slimløsende effekt. Nesespray har ingenting med astmamedisinering å gjøre - er man tett i nesa blir man ikke mindre tett av astmamedisiner, så bare å pøse på. Forøvrig blir jeg anbefalt av lungespesialist å ta influensavaksine hver høst, men dette kommer sikkert an på graden av astma og det er fullt mulig anbefalingene er annerledes for barn.
gerd Skrevet 16. mai 2009 #3 Skrevet 16. mai 2009 Man har jo ikke influensa selv om man er febersyk... Er han forkjøla øker du medisineringensom du har fått beskjed om. Nesespray er irrelevant. Hostesaft kan jo funke kanskje, men det er viktigere med mye drikke. Lykke til.
Gjest I og lillegutt Skrevet 16. mai 2009 #4 Skrevet 16. mai 2009 Han har feber og er forkjøla. Men hoster ikke så mye, er bare tett. Men da øker jeg da
gerd Skrevet 16. mai 2009 #5 Skrevet 16. mai 2009 Gi han ventoline 15 min før flutide og gi to puff med flutide i steden for ett. Gå tilbake til vanlig dosering når han er kvitt hosten/snørra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå