Brugda Skrevet 16. mai 2009 #1 Skrevet 16. mai 2009 Er det greit om deres barn sitter alene i bussetet, to og to barn ved siden av hverandre? F.eks 14 barn og 3-4 voksne med. Jenta mi på 2 år har ikke sjans i havet til å ta seg for om bussen bremser eller svinger brått, og deiser da rett i gulvet. Er dette lov? Hadde dere følt at det var greit?
rampete robin Skrevet 16. mai 2009 #2 Skrevet 16. mai 2009 Mener det er forskjell på vanlig buss og bybuss og at det i bybuss ikke er krav om at barn skal være sikret. Jeg hadde ikke følt at det var greit, for som du selv sier så kan ikke en 2-åring ta seg for. Jeg hadde ikke godtatt det og snakket med barnehagen og bedt de finne andre trasportmåter for mitt barn. Har dere skrevet under på at dere godtar en slik form for transport av deres barn?
Minnie Mom Skrevet 16. mai 2009 #3 Skrevet 16. mai 2009 Jeg hadde ikke godtatt det, nettopp fordi de ikke klarer å ta seg for hvis bussen bråbremser, noe som ihvertfall skjer HELE TIDEN hvis man kjører buss i Oslo sentrum. Synes bhg skal ordne andre alternativer, evt at det er seler i bussen. Men det er kanskje ikke så godt å vite på forhånd hvis de skal ta rutebuss. Hadde heller spyttet i noen kroner for leie av buss jeg da.
Brugda Skrevet 16. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 16. mai 2009 Jeg er faktisk ikke sikker på om vi har skrevet under på det.. Hmm, kan man spørre om det da, hehe?
ALIICE Skrevet 16. mai 2009 #5 Skrevet 16. mai 2009 Huff, dette er det teiteste jeg har hørt på lenge..... Ble målløs jeg nå.... Skal ikke ungene få kjøre buss nå heller. Skjønner ikke at dere tør å ha barna deres i bhg... Tragisk.
Minnie Mom Skrevet 16. mai 2009 #6 Skrevet 16. mai 2009 De kan da kjøre buss hvis det er sikkerhetsseler i bussen. Hva tror du skjer med en to-åring som stuper fremover i bussen ved bråbremsing eller sving? Jeg har kjørt en del buss med min gutt som nå er snart 4 år, og han må jeg ha hatt en hånd på så han ikke stuper fremover når bussen bremser. I Oslo er det å kjøre rutebuss tilsvarende med å kjøre karusell... ;o) Vi har signert p åat han kan være med på tur i regi av bhg, men jeg skrev i tillegg at han skal være sikret på korrekt måte i buss og bil. Heldigvis kjører de mest t-bane, og den bråbremser ikke på den måten.
Brugda Skrevet 16. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 16. mai 2009 Det teiteste du har hørt? Jaja du har kanskje ikke hørt så mye du da.. Jeg kjører faktisk masse buss (2-3 x daglig) med jenta mi, siden jeg ikke har lappen. Men jeg har henne _alltid_ på fanget eller i vogn mot kjøreretningen, med seler på i vogna. Det er ikke like trygt som et bilsete nei, men ihvertfall _mye_ tryggere enn å la ungen sitte helt alene!
Alba44 Skrevet 16. mai 2009 #9 Skrevet 16. mai 2009 Lillegutt og jeg kjører ofte buss, og setter da alltid på han sele. Han er snart 2 år. Trodde det fantes seler på de aller fleste busser, og syns bhg skal velge en mer sikker transport for de små.
Brugda Skrevet 16. mai 2009 Forfatter #10 Skrevet 16. mai 2009 Her i byen er det ihvertfall ikke seler på noen av bussene..
Minnie Mom Skrevet 16. mai 2009 #11 Skrevet 16. mai 2009 T-banen kan også få bråstopp, men da er det mer fordi det har skjedd noe spesielt, og det skjer ikke ofte. Bussene i Oslo (kan bare snakke for min erfaring her vi bor) bråstopper omtrent hele tiden, sjåførene er veldig lite opptatt av at passasjerene skal ha en behagelig tur. Ofte kjører bussen oppå trikkeskinnene, noe som gjør at bussen rister hele tiden. Sjåførene har press på seg for å holde ruta, de trykker hardt på gassen for deretter å bråbremse i hver sving og kryss. Skjønner at du ikke bor i Oslo, Oppoghopp..
Brugda Skrevet 16. mai 2009 Forfatter #12 Skrevet 16. mai 2009 Sånn er dte her også, de strever for å holde ruta, og det er ofte jeg må holde meg fast selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå