Knotten & lille persille Skrevet 16. mai 2009 #1 Skrevet 16. mai 2009 Har ei lita tulle på litt over en mnd og en stor kjekk gutt på 8 år. Pappaen til lille, min samboer, er sånn passe engasjert. Elsker å kose med henne, men er ikke noe flink til å hjelpe til om hun skriker. Har vært syk i noen dager, men er likevel ikke noen avlastning å få av far. Han er sliten etter jobb. Har forståelse for det, men før jeg fødte avtalte vi at vi skulle få sove en morgen hver i helgen. Idag ammet jeg henne kl 7 og spurte han om han kunne være så snill å ta henne etterpå så jeg kunne få sove litt, full av feber idag. Jada sier han, tar jenta, skifter bleie og legger seg igjen med jenta i sengen vår. Hun sovner selvfølgelig ikke så jeg må ta henne inntil meg og "kose" henne i søvn. Mens jeg gjør dette står sønnen min opp og kommer inn til oss. Resultatet blir at jeg må stå opp mens mannen og persille ligger i sengen og sover. Kjenner jeg blir så irritert! Han har ikke stått opp med henne en eneste gang siden hun ble født, ei heller avlastet meg en liten time når jeg er sliten. Huff, vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget - en liten utblåning bare. Skal sies at han er flink med store gutten min da, men han klarer seg jo stort sett selv:)
Lillepusen-78 Skrevet 16. mai 2009 #2 Skrevet 16. mai 2009 Så dårlig gjort!!! Du har min fulle sympati, og jeg hadde ikke vært blid om min mann oppførte seg slik. Greit nok at disse pappaene er på jobb, men de første ukene med baby er så tøffe at det å være på jobb må være for avkobling å regne..... Man er jo rimelig sliten etter svangerskap, fødsel, nattevåk, ammeproblemer osv, osv. Klart man må dele på å få sove ut innimellom. Kjenner jeg blir skikkelig irritert på dine vegne. Mannen min er fantastisk - han står opp med knerten vår hver lørdag og søndag. Da har jeg ammet i 05-tiden, men likevel.... Send alle 3 ut på tur nå i formiddag så du kan få litt tid alene. Lykke til
Maya_1 Skrevet 16. mai 2009 #3 Skrevet 16. mai 2009 Høres ut som min mann..hehe. Er visst mannfolka som har enerett på søvn, og kun de som er trøtte og slitne og trenger hvile. Var langhelg sist, og da skulle vi ta annenhver natt. Men når det var hans tur fikk jeg bare "kan du ta det, jeg orker ikke". Så skulle han liksom kompensere ved å tilby seg å stå opp med henne siste dagen, slik at jeg kunne få sove lenge. Men når morgenen kommer så sier han at det er for tidlig(!!) og snur seg til å sove igjen. I tillegg er han mye ute og gjør ting, så det er stort sett jeg som flyr med henne hjemme. Føler kroppen ikke har fått slappet av og kommet seg siden jeg ble gravid. Ehm..det var litt avsporing, sorry Føler med deg, men har ingen råd. Kunne trengt de samme rådene selv
Knotten & lille persille Skrevet 16. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 16. mai 2009 Godt å vite at det er flere enn meg:) Jeg endte opp alene med begge barna idag, han måtte hjelpe en kamerat. Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg gidder å bli irritert, visste jo at han var lat før vi fikk barn. Blir vel bare sånn når man er supersliten. Lille persille har attpåtil et økedøgn idag, festlig når huset må vaskes og bunader strykes. Jaja, vi får trøste oss med at det er en liten periode i livet - bedre tider vil komme:) Tenkte jeg skulle begynne å venne henne til å sove på eget rom i natt, er jo så sliten fra før så litt fra eller til spiller liksom ikke noen rolle, da kan han iallfall ikke klage på at vi holder han våken om nettene når jeg ammer. Og da MÅ han opp av sengen når han en sjelden gang skal ta henne opp:)
Gjest Skrevet 16. mai 2009 #5 Skrevet 16. mai 2009 Syns du bare skal fortelle han rett ut at du trenger avlastning, at dere var to om å få et barn til - og derfor så får han hjelpe til med alle oppgaver, ikke bare kosen. Mannen her også er flink til å luske seg unna de "kjedelige" oppgavene, men jeg har vært streng og sagt til han at jeg trenger fem minutter/ en time i blant jeg og. Nå har han blitt veldig flink til å ta sin del av ansvaret, men hender jeg må minne han på at vi var to om å få barn, så "trenger" jeg han hjemme en dag/kveld som han egentlig har planer med venner f.eks så blir han hjemme med meg. At han klager på at dere holder han våkne om natta når du ammer er det dummeste jeg har hørt, stakkars han som ikke får sove fordi babyen vil ha mat ja;) Menn hadde nok hatt godt av å føde barn selv og leke ku etterpå, hadde jeg likt å sett hva de sa hvis vi klagde på diverse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå