Alvejenta Skrevet 16. mai 2009 #1 Skrevet 16. mai 2009 Hei, I går kl 19 gikk vannet (rant bare jevnt mellom beina, ikke sånn "plask") da mannen min og jeg nettopp hadde bestilt mat på yndlingsrestauranten vår.... Gjett om servitøren ble litt blek da jeg sa at vi måtte gå litt kjapt pga vannet hadde gått;) Ringte raskt til føden og dro opp dit i taxi med en gang. Siden ikke riene var i gang og hodet var nesten helt nede i bekkenet, reiste vi hjem. Nå sitter jeg her, da, og har kun hatt 4-5 vonde "tak" i 30-60 sek(vondere enn kynnerne, men ikke rier, det må være mye vondere, forestiller jeg meg ) i løpet av hele natten. Har sovet litt også. Spørsmålet er om noen har erfaring med enn sånn start på fødselen og hva som skjedde videre++? Tok det veldig mange timer før riene startet ordentlig? Ble du satt i gang? Jeg skal på sjekk kl 14, men det er så lenge til, og jeg håper så inderlig at noe skjer innen den tid!! Ellers: lykke til til alle dere andre her:) Hilsen
PlinkiPlonk Skrevet 16. mai 2009 #2 Skrevet 16. mai 2009 Gratulerer så spennende:) Med min 3dje, gikk vannet som en foss kl 9 tirsdags morgen, til stor forskrekkelse for pappan, som var hans fjerde barn...han ble så stresset at han spurte om jeg var sikker, enda dammen lå på kjøkkengulvet!! Men han pakket meg i bilen, og kjørte avgårde med statoilkoppen på taket...Heldigvis så mamma det, og ringte å sa ifra. Arti å tenke på Men uansett har vi 10 mil til sykehuset og måtte bare komme fikk vi beskjed om. Der ble jeg i ett og ett halvt døgn før lillegutt ble født, riene ble aldri sterke nok, så han ble født i åtte tida på kvelden neste dag. Men da riene begynte i 4 tia, var han kjapt ute. Så regner med det ikke er mange timer før du har født. Lykke til, og husk på å drikke saft eller noe med sukker i. Da holder ungen seg aktiv og provoserer mer for å få fødselen i gang. Masse lykke til deg og dine, og stooor klem:)
Lykke X 4 Skrevet 16. mai 2009 #3 Skrevet 16. mai 2009 Vannet begynte å gå 4 dager før UL termin sist gang. Hadde uregelmessige kynnere, og en periode med gode rier etter det, før det hele stoppet opp (etter at jeg tok paracet etter oppfordring fra ei jordmor på nattevakt...blir ikke til å gjøre det igjen). Ble igangsatt 2 døgn etter vannavgang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå