Gå til innhold

PTSD "Post Traumatisk Stress Disorder"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har/har hatt det her? og som blitt fri det?. I så fall, hvordan ble dere behandlet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å bli kvitt det. Mannen min har det. Han kan leve med det, men ærlig talt tror jeg ikke han blir kvitt det helt noensinne. (Krigsminner)

Skrevet

Men blir han behandelt på noe vis, og i så fall hvordan?

Hi

Skrevet

Han har fått noen timer hos psykolog gjennom militæret, men det er svært dårlig synes jeg. De må bare bære det inni seg, det meste, soldatene som har sett og gjort mye vi ikke engang kan tenke oss.

Det utarter seg mest gjennom mareritt på nettene. Men han har også andre problemer som er kompliserte.

Tror ikke marerittene forsvinner uansett hvilken behandling han får, fordi bildene alltid vil være på netthinnen, selv om minnene blekner.

Skrevet

Ok, takk for svar. Jeg er blitt diagnostisert med dette. Og lurer bare litt på hva behandlingen går ut på. Hadde vært godt å slippe disse "bildene", "tankene" og "marerittene".

Skrevet

Hva med positiv tenkning? Begynn å behandle deg selv før du får proffesjonell behandling.

Omgå positive folk, tenk positivt og gjør noe med det.

Eller ta tyren ved hornene, og kjemp kampen! Se det onde rett i hvitøyet. Og ta en kamp av gangen. Til du seirer.

Du er din egen herre over dine egne følelser.

Skrevet

Ja, du kan bli fri fra det! Du trenger hjelp fra psykolog eller psykiater over lengre tid og det krever en del jobbing fra deg selv. Du blir ikke kvitt minnene og følelsene knyttet til dem, men problemene i hverdagen som skyldes traumene reduseres eller blir borte.

Skrevet

Jeg er vel på rett vei da sikkert.Går hos psykolog ( han som satte diagnosen). Håper jeg blir fri. Føler at jeg er en positiv person, det er alt det vonde som ikke vil slipe taket.

Skrevet

Det tar tid og du lærer mye underveis, blir mer bevisst og får innsikt. Ikke glem det når det blir vanskelig i terapien og du kanskje føler at du ikke kommer noen vei. Positivitet er alltid en fordel!

Skrevet

TTT

ting tar tid.

Håper du får all hjelpen du trenger. Minnene blekner jo, både de vonde og de gode.En fordel når det er vonde ting.

Det er lengre og lengre mellom hver gang min mann våkner svett og dårlig av mareritt iallefall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...