Gå til innhold

hvordan ser dagene deres ut alenemammaer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva gjør dere? f.eks etter barna har lagt seg o.l. er ny på dette å være alene med baby, hun er 6 mnd, så vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til venner og sånnt. er ikke så mange av de som har barn så..de som hadde det forsvant vel egentlig med x`n..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg har såkalt alenetid, så pleier jeg å gjøre ting jeg ikke får gjort når sønnen min er våken. Jeg dusjer, gjør litt husarbeid også sitter jeg litt på dataen før jeg selv tar kvelden. Jeg har heldigvis gode venner som hjelper meg hele tiden, og min pappa sitter barnevakt om det skulle være noe.

Skrevet

Snuppa her legger seg mellom 1900 og 1930. Gjør litt husarbeid og leser litt pensum, da jeg er student. Ser litt tv og prater med venninner på msn.

Skrevet

Jobb, hente datter hos farmor(de gangene pappaen har henne) Enten hjem og lage mat, eller til mamma og spise middag. Så er det lek, stell og leggetid ca 18-19. Etter det er det husarbeid, slappe av på sofaen med tv. Det sosiale nettverket er ganske dårlig, det meste foregår over msn.

Ble alene da jenta mi var 3 mnd, hun er nå 14 mnd. Har fått tatt opp noe kontakt med venner nå som den lille er litt mer selvstendig, spiser vanlig mat og det meste er litt lettere. Blir fort utslitt og stresset, så det er ikke alltid like morro å dra henne av gårde nå som hun har begynt å løpe og synes det er morro å rive ned alt hun kan få tak i...

Skrevet

reiser hjemmen fra kvart på 7, kommer hjem ca 16.00, lagermiddag, leker, koser, spiser kvelds, legging. da innen 19.00 er i seng, så stuper jeg på sofen forann tv, prøver å rydde litt, og om jeg er ufattelig flik(er som regel ikke det) så får jeg gjort noe skolearbeid... stuper i seng- så påann igjen...

Skrevet

dagen starter med at eg står opp kl 5. spretter ned i dusjen og gjør meg klar for dagen. vekker jonatan litt før halv 6 og lager mat og niste. ( har solgt bilen min) så vi tar bussen kl 06.15. leverer jonatan i bhg rett før syv. da har eg en time igjen før skolen begynner. får våknet litt og gjot lekser. er på skolen til kl 15.00 egentlig. men må gå 14.45 for å hente jonatan i bhg. i og med at eneste bussen hjem for oss går 15.05. hjemme litt før 16.00. da er det middag. leketid og drømmehagen 17.30. etter barnetv er det kveldsmat og stell før leggetid mellom 19.00 og 20.00. når han har roet seg og sovnet. så er det litt tv titting,være sosial over msn og lekse. så er det på an igjen dagen etterpå.

Skrevet

Nå er jeg enda hjemme med sønnen min, så vi står opp ca kl 8...så er det å stelle seg,og inn å spise frokost..

Vi pleier å være inne en time eller to før vi går ut på tur eller til lekeplassen. Så enten pakker vi med matpakke og er ute til neste måltid. Noen dager blir det besøk, men siden det ikke er så mange som er hjemme på dagtid så er det ikke så mange å besøke,hehe..

Mini gleder seg hakk ihel til å begynne i barnehagen:D

middag i 4 tiden ca, også er det leggetid mellom 7-8..da rydder jeg leker, tar oppvask hvis vi ikke har tatt den sammen :P

Prøver å få orden før neste dag plutselig er i gang igjen :o)

3mnd til så er hverdagens mas og kjas på plass, så nå nytes dagene :)

Skrevet

jeg står opp ca halv 7, ordner meg så jeg er ferdig til jeg vekker snuppa ca 7. Leverer henne i barnehagen ca kvart på 8 og henter henne igjen kvart over 4. da vi kommer hjem rundt halv fem, spiser vi middag sammen, leker og koser oss. Begynner kveldstellet halv 7 og hun er i seng 7. Da ramler jeg ned i sofaen, ser på tv, treffer venner på msn/facebook, vasker klær og rydder litt.. legger meg ca 23..

Skrevet

min dag ligner veldig på "missy med jonathan" sin dag. Står opp kl5, går hjemmefra kl 7, leverer i bhg og tar bussen til skolen. Er ferdig kl 15 og hjemme kl 16, da spiser vi middag, enten det er hjemme eller hos min snille mamma. Leggetid kl 18.30, etter det tar jeg først husarbeid, leser pensum og er på facebook:P

Skrevet

jeg skulle ikke være anonym=)

Skrevet

Litt annen situasjon enn deg da hi, men...

Ut av døra kl 0700 eller 0800, avhengig av om jeg underviser første time eller ikke. De to dagene i uka jeg gjør det, må eldste ordne seg selv om morgenen og gå til skolen (snart 9 år). De tre andre dagene ut døra kl 08 og da leverer jeg selv alle tre barna på skole/bhg.

Jobb og studier frem til kl 1530/1600. Henter barn, lager middag, husarbeid, passer barna, fritidsaktiviteter. Leggerutiner 19 - 20, der barna legges en etter en, yngste først.

Etter kl 20 er jeg sammen med kjæresten/samboeren min, de dagene han ikke er på jobb. De kveldene han har jobba (natteskift) må jeg jobbe/studere. Venninnene mine klager over at jeg ikke lengre har tid til å snakke i tlf, og husarbeidet går vel snart ut døra av seg selv ;-)

Alenetid har jeg i grunn ikke, den tilbringer jeg sammen med gubben, men han klager også over at han aldri ser meg :-S

Vi skal flytte sammen offisielt fom 01.juli, han har delvis bodd hos oss siden februar, men først nå vi har funnet hus der vi alle kan bo fast. Umulig for han å pendle fra der jeg bor, så han har ikke kunnet flytte ordentlig inn dessverre. Vi har lett etter hus siden aug i fjor, først nå vi fant et. Gleder oss til å flytte!

Skrevet

Dagen starter klokka 6, i bilen 7 så videre til bhg :)

Jobb, hente i bhg, middag og barnetv, litt kos før natta og da slapper jeg helst av når det blir stille! Heldig som har en lillebror som sitter her noen kvelder og da drar jeg og tar sol osv mens lillegutt sover,men er jo somregel hjemme og da er kveldene fylt husarbeid, tv, at venner og kjærste er på besøk... Vurdere og begynne litt på skolen igjen nå og da kommer det til og bli lese, lese, lese igjen hehe :P

Skrevet

Hmm, vi står opp, steller oss, spiser mat, drar inn til byen på cafe, eller i park, eller møter venner av meg, eller så besøker vi fadderbarnet mitt, så går vi to turer om dagen, koser oss i hagen, er ute å leker. Han legger seg halv syv, da rydder jeg litt, leser en bok eller ser film, sitter litt på nett, redigerer bilder, skriver dikt, blogger, sitter på trappa og snakker noen timer med naboen, eller har besøk av venner, eller naboen kommer ned en tur å ser film eller vi bytter avlagte klær osv osv osv, egentlig agnske mye å gjøre på kvelden;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...