Gå til innhold

Faen! Er snart i uke 37 og herpes-utbrudd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Erfaringer? Hvis fødselen skulle starte nå, er det fare for keisersnitt? Det bryter ut på samme sted hver gang, over klitten... Prøver å ikke klø på det og lar det være i fred, men ikke lett... Det er ikke førstegangs utbrudd! Har hatt det i 2-3 år...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å få noe salve hos legen?! Uff er da grusomt at du skal klø sånn da..:/

Skrevet

Ja, det er helt jævli! Har spurt egen før om det er noe å få for det, men han sier nei... :-/ Satser på at ingenitng skjer før utbruddet er over for jeg skal IKKE ha keisersnitt...

Skrevet

Det er kun førstegangsutbruddet som er farlig for barnet når du føder. Har selv herpes og har født 2 ganger. Hadde utbrudd nær første gangen jge skullle føde, men gikk over. Uansett, synes det er rart at du ikke får piller. Jeg har akutt-piller liggende. Tar jeg de går det fort over. Legen min har også sagt at det er greit å ta det i svangerskapet.

Så det er ikke farlig for deg å føde som normalt, men tanken på å føde med utbrudd byr meg i mot i alle fall...au! (akkurat som om det ikke er vondt å føde fra før he he)

Skrevet

At dere har herpes forteller bare at slepphendt og billig tankegang fra deres side med tanke på ukritisk valg av sexpartnere og ubeskyttet sex. Synd at herpes er et tegn på hvor billig man er.

Skrevet

He he nå må du gi deg! Man kan ha hatt 1 sexpartner og fått herpes fra han/henne. Tror ikke du vet hva herpes er jeg lille venn. Det er et virus som ligger latent i nervecellene i kroppen. Kan ligge i dvale i flere år for så plutselig å komme. Jeg har ikke hatt beskyttet sex med min partner, han har ikke blitt smittet. Om partneren er så egoistisk å ha sex med deg når han/hun har utbrudd blir du smittet. Ellers er det ikke smittsomt...

Blir helt overrasket over hvor trangsynt enkelte er jeg. Men har man ikke herpes selv, gidder man kanksnje ikke sette seg så godt inn i hva det innebærer..

Skrevet

HAHA! Må le av hvor trange enkelte er mellom øra!! Mannen min fikk faktisk herpes via offentlig toalett for jeg VET 100 % at han aldri ha r vært utro! Det skal ikke mer til enn at mannen som var å tissa før ham uheldig vis hadde herpes-utbrudd! Menn tar jo i dørhåndtaket, så i snoppen og så i dørhåndtaket igjen før de vasker fingrene... Så lett kan det faktisk smitte! Eller som hun over sier så kan det ligge latent i kroppen, så han kan også ha fått det fra en tidligere sex-partner... Jeg og mannen min har vært sammen i over 8 år...

HI

Skrevet

Herpes kan forresten også være smittsomt 2 dager før utbrudd...

Skrevet

Det er nok du som er over gjennomsnittet naiv. Ingen med noe mellom øra ville gått på den med å bli smittet på offentlige toalett, for det går rett og slett ikke an. Viruset overlever ikke utenfor slimhinnene/kroppen, så å bli smittet av et dørhåndtak går nok ikke nei.

Tenk å bli lurt så trill rundt da!

Skrevet

Merkelig at det var det legen sa, da... En av de beste legene i området her vi bor... Stoler mer på han enn på uvitende deg...

Skrevet

Viruset kan faktisk overleve i 2 timer utenfor kroppen, MEN jeg tror det er mest sannsynelig at mannen til hun andre har fått det fra en tidligere partner og det har ligget latent.

Du, HI, jeg har vært gjennom det samme. Jeg har alltid hatt zovirax salve 5% liggende og det fungerer supert, men det tar et par dager å virke, men det tar vekk kløen iallefall. Det du må gjøre, hvis du klarer det er å slappe av. Du vet sikkert at stress kan føre til utbrudd. Du kan sikkert få salven fra legen, hvis du presser han litt. Med nummer 2 var jeg veldig bekymret. Trodde jeg hadde utbrudd hele tiden selv om jeg hadde ingenting. Jeg VILLE faktisk ha keisersnitt for å unngå komplikasjoner, men det gikk bra og jeg fødte vaginalt. Ingen problem. Det går som regel helt bra.....Lykke til med fødselen :-)

Skrevet

Tusen takk for seriøse svar! :-D Jeg har når stussa dotten godt, og det alene hjelper veldig på kløingen! Da holder ikke håret på fuktigheten... Holder meg også skikkelig i skinnet og ikke klør, så det går veldig greit nå, egentlig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...