Ayka 09+13+14 Skrevet 15. mai 2009 #1 Skrevet 15. mai 2009 Ja,nok en debatt om strekkmerker... Lurte egentlig bare på hvor sent man kan få strekkmerker? Jeg har knappe 3uker igjen til termin...har lagt på meg nesten 20 kg,og har enda ikke fått strekkmerker- iallefall ikke på magen. Har et par småe på innsiden av det ene låret,og et par små på puppene. Men de kom for sikkert en mnd eller to siden... Hadde vært greit om magen slapp unna strekkmerkene,men tør liksom ikke å puste lette ut enda
Artica Skrevet 15. mai 2009 #2 Skrevet 15. mai 2009 Strekkmerker kan komme helt frem til fødselen, noen får faktisk strekkmerker mens de føder. Vil tro at dette ikke skjer så ofte. Tipper du slipper å få flere merker
Ayka 09+13+14 Skrevet 15. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. mai 2009 Ja,regner egentlig med at man kan få helt frem til fødsel Var kanskje litt dumt formulert spørsmål... Er vel mer interessert i å høre hvor sendt Dere som har fått strekkmerker fikk dem? Noen som har vært "strekkmerkefri" hele svangerskapet,for så å få strekkmerker di siste to-tre ukene?
Frk. Sol Skrevet 16. mai 2009 #4 Skrevet 16. mai 2009 Hehe... Da kan jeg fortelle at jeg var strekkmerke-fri hele sist sv.skap... Fram til en uke før termin. Da bare sprakk alt under navlen! I dag har jeg 13 dager igjen, og for tre dager siden begynte oversiden av navlen å bli rimelig stripete. Har bare blitt mer de siste dagene. Men nå er alle forskjellige! Og så må jeg jo bare tilføye at jeg faktisk er en av dem som liker strekkmerkene mine litt:P Hadde ikke gjort meg noe om de ikke var der såklart, men når de først er det er jeg blitt litt glad i dem:D Ellers lykke til!!
benedicteh Skrevet 16. mai 2009 #5 Skrevet 16. mai 2009 jeg hadde ikke antydning til strekkmerker på magen i forrige svangerskap, før jeg fikk veer, dagen etter fødselen hadde jeg fått en del fra navlen og ned. Hadde litt på lårene og brystene før dette da. Denne gangen begynte strekkmerkene å vise seg så vidt for 2 mnd siden. Har 3 uker til termin
Ettervinterkommervår Skrevet 16. mai 2009 #6 Skrevet 16. mai 2009 Kusinen min fikk ingen strekkmerker med de to første, men på overtid med tredjemann kom de... så det er visst aldri for sent! Selv er jeg tre dager på overtid med andremann, men heldigvis ingen strekkmerker enda- håpe håpe - hadde nok ALDRI blitt glad i dem om de hadde kommet
Svale <3 Skrevet 16. mai 2009 #7 Skrevet 16. mai 2009 Begynte å få strekkmerker på magen ca 4 uker før termin.. Men ikke kommet så mange.. ennå..
septemberpiken Skrevet 16. mai 2009 #8 Skrevet 16. mai 2009 Jeg er på overtid, men har ennå ikke fått strekkmerker... men har hørt om folk som har fått det under fødselen, så tar ingenting for gitt ennå.
Ayka 09+13+14 Skrevet 16. mai 2009 Forfatter #9 Skrevet 16. mai 2009 Takk for alle svar Da kan jeg nok ikke "puste lettet ut" enda Får bare håper at jeg slipper unna...gjør jeg ikke det,så er det vel ikke verdens undergang. Men X fingra for at de ikke kommer! Er det "noe i det" at hvis min mor ikke fikk noe særlig med strekkmerker under sine svangerskap,så er det en god sjangse for at jeg også slipper billig unna?
Ettervinterkommervår Skrevet 16. mai 2009 #10 Skrevet 16. mai 2009 Ja tror det er mye genetisk! Min mor har ingen etter tre barn, jeg er nå på overtid med nr to og har heller ingen! Det er selvfølgelig ingen garanti, men det er visst genetisk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå