Trinemp Skrevet 15. mai 2009 #1 Skrevet 15. mai 2009 Er det noen som vet hvor tidlig det er normalt å få kynnere?? Jeg har i uke 19 og luerer på om det er vanlig og om det er flere som har det?
Mamma_til_isabella Skrevet 15. mai 2009 #2 Skrevet 15. mai 2009 Det er ikke unormalt...Jeg begynte med kynnere i uke 16 og er førstegangs.Noen får de i uke 10 andre 20 og 30...og noen merker de ikke i det hele tatt.Men kynnerne er der gjennom hele svangerskapet, er bare ikke alle som merker det....
Jenniegirl Skrevet 16. mai 2009 #3 Skrevet 16. mai 2009 Jeg har hatt masse kynnere.. er i uke 17.. har hatt det flere uker allerede.. I forrige svangerskap (er tredjegangsfødende) var jeg så sterkt plaget av kynnere at jeg ble sykemeldt lenge før terminen. Jeg fryktet jeg skulle føde lenge før termin siden jeg hadde så mye kynnere, men sønnen min ble født dagen før termin. Med førstemann hadde jeg ikke så veldig mye kynnere, så det virker som dette kan variere endel. Jeg har lurt flere ganger om jeg bør være bekymret for disse kynnerne, men både lege og jordmor sier at dette er helt vanlig og ikke noe å bekymre seg for (så lenge de ikke er regelmessige og veldig vonde, Jeg synes no faktisk at de av og til er ganske så ubehagelige,, spesielt om morgenen). jaja vi får håpe det går seg til:-) lykke til videre i svangerskapet hvertfall:-)
MissSofie - Jente09Baby11 Skrevet 16. mai 2009 #4 Skrevet 16. mai 2009 Jeg fikk kynnere i uke 19 ca. eller var da jeg begynte å legge godt merke til det iallefall. Helt normalt:)
Trinemp Skrevet 16. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 16. mai 2009 oki, takk for alle svar Men er det noen som kan forklare hvordan de kjennes ut? hehe tror det er det jeg har, men litt usikker.. Det føles ut som ganske kraftig menssmerter, og noen ganger blir livmora hard. Trodde kynnere skulle vare ganske så kort, men jeg kan ha det i en stund noen ganger. Må bare spørre
Mamma_til_isabella Skrevet 16. mai 2009 #6 Skrevet 16. mai 2009 Magen blir stein hard.Begynner som regel oven i fra og går nedover.Kjennes litt ut som om du skal sprekke som en ballong syntes jeg....Men de går over i løpet av 20 sek...iallefall mine kynnere.Det varierer vel litt.De kan være ubehagelige men skal ikke være vonde og intense. Kraftige menssmerter tror jeg er livmoren og båndene dine som strekker seg.Jeg var inne på sykehuset pga mye kynnere og da sa de at kynnere i kombinasjon med at båndene strakk seg ga en slik type smerte.
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 16. mai 2009 #7 Skrevet 16. mai 2009 Mine kynnere varer lenge syns jeg. Kan av og til gå rundt med knall hard mage i mange minutter før det gir seg. Kan få kynnere selv om jeg ligger i ro i senga. Da merker jeg egentlig ikke at magen blir hard, men føler at det blir tungt å puste.
bebis *aug09*juni12* Skrevet 16. mai 2009 #8 Skrevet 16. mai 2009 lurer også litt på om jeg har kynnere.. er akkurat som om jeg nesten får litt krampe i magemusklen, og magen blir hard.. varer ikke lenge, alt mellom 10-20 sekunder..
Onna Skrevet 16. mai 2009 #9 Skrevet 16. mai 2009 Jeg lurer også på noe. Er det vanlig å få kynnere når man går? Idag gikk jeg rundt i byen og jo mer sliten jeg ble (har også bekkenløsning), desto mer fikk jeg vondt i magen. Var som mageknip som kom og gikk. Varte ca 20 sekunder før det slapp. Så snart jeg satt meg ned, forsvant det. Grådig ubehagelig.
Tyren78-09+12 Skrevet 16. mai 2009 #10 Skrevet 16. mai 2009 sånn er det her også. Når jeg går kommer det tvert..mens det forsvinner når jeg setter meg ned og hviler. Så det blir ikke mye gåturer på meg for tida..og kan heller ikke stå for lenge for da verker underlivet som besatt..pluss at skambeinet er ømt/vondt på høyresida.. Men: jeg skal tåle dette for å endelig få min lille etterlengtede baby til verden i september! Det som betyr mest av alt for meg nå etter mange år prøving/venting! Så vi får bare holde ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå