Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #1 Skrevet 15. mai 2009 Er det noen har erfaringer med Cocker Spaniel (i utgangspunktet tenker vi engelsk variant) eller Carin Terrier og kan fortelle litt om dem? Jeg og min mann har falt for disse to rasene og vi har problemer med å bestemme oss for hva som passer best. Er de lett å oppdra? Kan de være alene en arbeidsdag? Hvor mye mosjon trenger de? Hvordan er de i hverdagen? Takker for svar:)
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 16. mai 2009 #2 Skrevet 16. mai 2009 Du vil få svar på noen av spm dine på canis.no. Velg: Hunderaser. I tillegg kan du velge rasevelger, og finne ut hvilke raser som passer deg og din familie Spør også på canis på forumet der, da vil du garantert få svar fra de som har den/de rasene. Lykke til, spennende å velge seg rase
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2009 #3 Skrevet 16. mai 2009 Har du små barn, ville jeg ikke valgt cain terrier.... de er striere og hissigere.... Jeg ville for såvidt ikke hatt terrier hvis jeg ikke var hundevant, så lenge jeg har barn, men det er jo et valg man tar... Men det er lurt å gå inn på rasevelger og lese om rasene. cocker spaniel vet jeg om flere som har, som også har barn. Det er jo som regel en glad rase. Jeg har selv tre hunder og snart tre barn, og ser godt forskjell på hvordan hundene takler barn.... De to av stor rase, elsker barn, og de kan nesten gjøre hva de vil med de. Det er jeg/ vi voksne, som må begrense/ stoppe barna, for hundene gjør det ikke. Men den av liten rase(4 kg) hun liker ikke små barn på samme måte, og holder seg helst borte fra de... Men jeg vet ikke om du har barn da... Man skal ikke la barn herje med hunden, men synes det er betryggende å ha en "barnevennlig" rase ja.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2009 #4 Skrevet 16. mai 2009 Cairn terrier er en rase som må ha en eier som oppdrar den skikkelig fra første stund, for det er en egerådig rase. Hvis du vet hvordan og har tid til å oppdra hunden skikkelig, så kan det bli en veldig bra hund, MEN du må ikke gi den lillefingen, da tar den hele hånden, hvis du skjønner hva jeg mener. Det er en sta og egenrådig rase... der tror jeg nok cocker spaniel er litt mildere, men kan ikke så mye om de....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå