Gå til innhold

kan dette være asma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

sønnen min våknet nå å hylskrek, som om han ikke fikk puste. det surkler i halsen hans, som om den er sår/tør og han nektet og drikke. sier han ikke får puste. det varte i kanskje 5-10 min med intens skriking også er det over. han er fremdeles surklete og puster tungt, men skriker ikke mer.

det har jo bare skjedd en gang, så jeg er sikkert litt "hysterisk" men faren min har asma i familien og mener brødrene hans regarte likt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det bare høres ut som om han er forkjølet.. Men hvis du er i tvil kan du jo ta han med til legen..

Skrevet

han er ikke forkjølet i det hele tatt. det er det som er litt rart. men han sover nå. ble bare så redd i sta når han ikke fikk puste. om det ikke skjer igjen så er det jo ikke noe å tenke på :)

Skrevet

Jenta vår har astma, og ho fikk det etter gjentatte luftveisinfeksjoner (bronkitt).. Når man har astma hoster man, og hosten kommer fra magen.. du kan høre surkling i brystet, og kjenne det ved å holde en hånd på ryggen..

Høres mer ut som gutten din kan ha fått et angstanfall.. Da kan det være som man ikke får puste..

Men viss du er usikker, er det bedre å spørre en lege enn oss her inne..

Skrevet

han har sovet som en sten siden. hosten kom liksom fra lungene og halsen..hm.. noe av det merkligste jeg har hørt.

om det skjer igjen skal jeg legge hånden på ryggen for å se om jeg kjenner det.

kan jo hende at det er et angstanfall, det ligger mer til familien en asma... hehe. håper virkelig ikke det er angst.

jeg er ikke så veldig beskymret nå mer, siden alt har roet seg og han har det bra. trengte vel kanskje mest og "få det ut" og dele med noen :)

Skrevet

Angstanfall kan jo komme av et mareritt også.. Og om han sover søtt nå, så har han det nok bra..

Skrevet

Jeg har astma og begge mine 2 eldste har astma. Astma har mange "grader" , og kan arte seg forskjellig....

Hun eldste har fått dignosen astma abdomen ( mage) . Jeg og andre mann har astma bronchiale.

Tung pust , surkling , piping eller rasping i pusten kan være astma .Astma kan også ligge til familier... Man kan få et astma anfall selv om man ikke er forkjølet.

Det er jo vanskelig og si om din sønn har astma , men om det gjentar seg er det jo lurt og få tatt en sjekk.

Skrevet

Allergi ? Jeg våknet om natten for 2 dager siden fordi jeg nesten ikke fikk puste, var grusomt. Viste seg at de hadde klipt gresset utenfor her. Er fortsatt plaget nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...