samboer87 Skrevet 15. mai 2009 #1 Skrevet 15. mai 2009 Har sett mange på barselvisitt etc som har skinnende rene hus og null klesvask. selv har vi tonn med oppvask klesvask og rot. helt grusomt og skjemmes når noen kommer inn. hver dag setter vi på oppvask vaskemaskin og rydder og hver søndag fra mårran til kveld rydder og vasker vi hele huset alikevell tirsdag ser det totalt bomba ut og er så jævlig at det er til å grine av vi har prøvd utallige metoder men ikke noe funker vi har flere søppelsekker med skitne klær på rommet der oldemor kommer om en uke og har ikke sjangas i helvete til å fikse det hva gjør vi? har ikke råd til hushjelp har snakket om å få en praktikant fra filipinene etc og at jeg begynner i full jobb så vi har råd men fy fasan aner ikke hva vi gjør............. trippelsukk er det ingen som har det sånn eller er alle miss perfect familier+?
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2009 #2 Skrevet 17. mai 2009 De som har det perfekt har enten: a) Hushjelp (enten betalt eller fra familie), eller er sinnsykt utslitte når kvelden kommer. Det er normalt å ikke ha det perfekt når man har spedbarn. Det er barnet som skal prioriteres. Ikke å ha det perfekte hjemmet, rent utseendemessig.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2009 #3 Skrevet 17. mai 2009 Haha.... Godt det er fler enn bare oss! - et lite råd er jo "ta noe med deg når du kommer, og noe med deg når du går!" Rotet kommer av at vi er litt slappe med å rydde hele tiden, og fordi huset vårt er særdeles lite praktisk mtp oppbevaring - og da det ble bygget fantes det ikke engang vaskemaskiner, så upraktisk er ordet...
rosa76 Skrevet 25. mai 2009 #4 Skrevet 25. mai 2009 Jeg har vært ganske nøye med å holde huset rent og pent selv om vi har barn på 5 og 3 og venter et til. Har vært sliten om kveldene ja..mesteparten av tiden går til klesvask, tørking og sammenbretting. Heldigvis ahr vi "lur" planløsning så dette foregår på ett plan og med alle rommene på rekke og rad så det ikke blir så mye trappegåing. Hadde rom fordelt på tre etg før og det var SLITSOMT. Ellers rydder barna bort sitt eget fat og glass etter maten. Minstejenta på 3 vasker trappa og begge barna rydder sine egne rom. Da får de lommepenger til lørdagsgodteri evt spare til en leke de ønsker seg. De synes det er litt artig å delta også og vil gjerne ha koselig rom:-) Panner og kjeler vasker jeg rett etter maten og setter på plass i skap. Det må jo tas uansett så da gjør jeg det med en gang. Mannen min er ekstremt flink i huset og avlaster meg mye. Skal vel si at huset ikke er like gullende rent om sommeren. Da prioriterer vi utekos og lek med barna (Når vi er ute så blir det jo ikke Så rotete inne heller:-)) Når det gjelder oppholdsrom så er dette virkelig et oppholdsrom for hele familien. Vi har imidertid en regel og det er at barna kun får ha en eske med leker hver opp i stua. (de har traller under sengene sine med mer eller mindre sorterte leker: bilbane, lego, kjøkkenleker, dukker, biler, mm) Denne regelen har vi ikke satt for at vi er redd for rot, men fordi barna leker seg bedre når ikke ALLE lekene er blandet og hulter til bulter -da blir det bare liggende og flyte uten å bli lekt med) Så bytter vi bare esker alt ettersom. Om kvelden rydder de egne leker opp i egne esker. Høres kanskje litt nazi ut, men dette fungerer fint for barna og ergo bra for oss også. Vi er ellers ikke helt hysteriske over rot, det skal jo synes at det bor en familien på snart fem i huset! Men jeg liker å ta unna underveis. Det er ikke nok med en gang i uka..ikke i huset vårt..skulle nok att litt mer oppbevaringsplass vi også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå