Katsi Skrevet 15. mai 2009 #1 Skrevet 15. mai 2009 Jeg ammer en 5,5 mnd gammel baby, hun får mme om kvelden og har begynt med smaksprøver på grøt ellers er det bare pupp. Nå har jeg gått på lavkarbo diett i 2 uker og har gått ned 3 kg allerede. Men nå leste jeg her inne at en ikke kan amme og slanke seg? Stemmer det? Tar jo ikke noen slanketabletter eller noe... Skal bare ned 5 kg så det er ikke noe langvarig greie heller... Har prøvd på slankedebatten men det er ikke så mye aktivitet der...
Gjest Skrevet 15. mai 2009 #3 Skrevet 15. mai 2009 Siden miljøgifter lagres i fettvevet ditt frigis disse til blodbanen under slanking. Det fører til at miljøgiftene kommer over i melken også. På grunn av dette er det anbefalt å ikke gå mer ned enn 0,5 kg per uke under amming, slik at melken ikke skal inneholde for store doser miljøgifter. Noen raser ned i vekt rett etter fødselen - dette tapet skyldes oftest væsketap og ikke tap av fettvev, og teller således ikke i denne sammenhengen.
Septemberprinsen Skrevet 16. mai 2009 #4 Skrevet 16. mai 2009 Signerer Fru Januarmamma, det er miljøgiftene som frigis under slanking, som ikke er heldig for babyen. Står litt om dette inne på ammehjelpen.
lillalo Skrevet 16. mai 2009 #5 Skrevet 16. mai 2009 Snakket med helsesøster om dette. hun sa at så lenge jeg ikke drev med noe sulte diet osv var det greit. Vil nok ikke tro at det skal være noe som helst problem om du går ned 5 kilo.
Katsi Skrevet 16. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 16. mai 2009 Hmmm, jeg sulter meg ikke nei men litt skummelt med miljøgifter... Har kuttet ut det meste av karbohydrater, dvs brød, søtsaker, ris og poteter. Spiser masse grønnsaker, egg, kjøtt, ost, nøtter. Masse proteiner men er ikke så glad i fete ting så det blir ikke Atkins dietten. Hadde så lyst å gå ned de kg før sommeren men er ikke klar til å slutte å amme enda...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå