Mor til en prins & ei prinsess Skrevet 15. mai 2009 #1 Skrevet 15. mai 2009 Hei, er hjemme i permisjon og har fått senebetennelse i armene. Hva skjer hvis jeg får sykemelding? Overtar far permisjonen? Blir min permisjon forskjøvet eller mister jeg mine uker?Far har tatt ut sine 6 uker allerede.
~sjiraff~ Skrevet 15. mai 2009 #2 Skrevet 15. mai 2009 Det vanligste er jo at far overtar permisjonen mens du er sykemeldt. Hvis du blir sykemeldt så er vel det for at du ikke klarer å ta deg av barnet? Og da må jo han uansett være hjemme?
Kvitrebekk Skrevet 15. mai 2009 #3 Skrevet 15. mai 2009 Det er en del regler i forhold til dette. Vi kom selv bort i det da jeg fikk hjertesvikt etter fødsel. For at far skal kunne være hjemme utover de 6 ukene må det leveres en særskilt legeerklæring fra din lege om at du ikke er i stand til å ta vare på barnet. Dersom det er tilfelle så vil far overta dine uker i den perioden han er hjemme. Dersom du er sykmeldt, men uten at far er hjemme, så kan du søke om å få disse ukene lagt til permisjonstiden din. Men Nav kan da fort spørre deg om du er alene med barnet. Er du det er jeg usikker på om man egentlig har krav på å få permisjonen tilbake. For da har du jo gjennomført den.
SOMMER :) Skrevet 15. mai 2009 #4 Skrevet 15. mai 2009 Jeg ble syk under permisjonen med den eldste. Gjorde ikke noe med det da. Men fikk vite i ettertid at om jeg hadde blitt sykmeldt hadde permisjonen blitt forskøvet/forlenget. Så jeg hadde bedt legen om sykemelding. Det er jo bare å levere den til NAV og så se hva som skjer...
Enknerteiertogenspire Skrevet 15. mai 2009 #5 Skrevet 15. mai 2009 Jeg har vært sykemeldt under nesten hele permisjonstiden. Far har da tatt over permisjonen, og jeg får ikke forlenget den. Tviler på at du får det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå