*We68* Skrevet 15. mai 2009 #1 Skrevet 15. mai 2009 jeg lurte på om det er vanlig med mindre spark på slutten? jeg har nå 19 dager igjen, og syns nesten det er skummelt lite spark nå de siste dagene. kansje fordi babyen har vært turbo ellers da syns jeg. er nedsunket, og hodet er festet. det er nr 5. men husker ikke fordi :-)
<3MammaMia<3 Skrevet 15. mai 2009 #2 Skrevet 15. mai 2009 Her er det ikke mindre spark. Har 5 dager igjen idag og her er der full action. Skulle tro det var en ekstremsportsutøver som ligger inni her. Men det kan kanskje variere fra baby til baby. Her har det vært veldig stor aktivitet hele svangerskapet,og det er det enda.
Anita*født* Skrevet 15. mai 2009 #3 Skrevet 15. mai 2009 Flott lese om de som enda får 5 barn..Herlig...Og mindre plass betyr jo andeledes bevegelser da...
meg & lillegullgutten Skrevet 15. mai 2009 #4 Skrevet 15. mai 2009 Jeg kjenner også mindre spark og det bekymrer meg litt, for i følge forsiden på Babyverden så skal det være like mye liv og hvis det ikke er det så skal man ringe føden. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre jeg??
septemberpiken Skrevet 15. mai 2009 #5 Skrevet 15. mai 2009 Jeg kjenner ingen spark lenger, men masse bevegelse, og det skal man vel fortsatt gjøre på slutten av svangerskapet... det er bare det at babyen ikke har plass til å sparke lenger, så bevegelsesmønsteret endrer seg.
meg & lillegullgutten Skrevet 15. mai 2009 #6 Skrevet 15. mai 2009 Jo men jeg synes ikke det er så mye bevegelse heller lenger jeg da. Hva mener du med "masse"? Kan gå hele dagen uten å kjenne noe særlig, men så kan han våkne til litt på kvelden.
Influences Skrevet 15. mai 2009 #7 Skrevet 15. mai 2009 er 3 dager over termin nå, å jeg har kjent mindre aktivitet de sise ukene enn tidligere...
Juni prinsesse Skrevet 16. mai 2009 #8 Skrevet 16. mai 2009 Jeg leste akkurat et skriv fra føden og der sto det at Bevegelsesmønsteret skal ikke forandre seg. Mange tror at det er vanlig å kjenne mindre spark mot slutten, pga mindre plass osv. Men dersom du opplever mindre bevegelse skal du kontake fødeavdelingen for å sikre at det ikke er noe galt!! Men så er det en definisjonssak hva som er "vanlig" da. Hos meg sank hun i uke 32, og etter det har sparkene blitt roligere. Men jeg ville nok sjekket for sikkerhets skyld dersom jeg var deg... )
Snuppa med Nutta i magen. Skrevet 16. mai 2009 #9 Skrevet 16. mai 2009 Ser ut til at vi er ganske mange som syns at ting har blitt roligere i magen den siste tiden. Jeg har 19 dager igjen til termin i dag og det er betraktelig roligere i magen nå enn det tidligere har vært. Har vært gjennom en periode på noen dager nå hvor jeg har følt at jeg må knipe igjen nedentil for ellers så ramler hun ut. Regner med at dette betyr at hun er kommet godt ned i bekkenet og gjør seg klar.... Kjenner innimellom at hun beveger seg, men som noen andre sa her inne så kan hun være rolig hele dagen for så å bevege seg litt på kvelden. Så lenge det ikke blir enda roligerer tror jeg at jeg venter til jeg skal til jordmor på mandag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå