Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #1 Skrevet 15. mai 2009 får alle det? ellrt hvem får det`? får man det om man bare har fått engangstønad? eller får overgangstønad nå? noen som vet? enneste jeg vet er at det kommer i slutten av mai...
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #3 Skrevet 15. mai 2009 Jeg vet at man får det ikke av overgangsstønad hvertfall, men denne kommer jo tolv mnd i året.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #4 Skrevet 15. mai 2009 NEi, en får det ikke av overgangsstønad og ikke av engangsstønad.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #5 Skrevet 15. mai 2009 Feriepenger Dersom du har mottatt sykepenger, svangerskapspenger eller foreldrepenger ved fødsel/adopsjon fra folketrygden, vil du få utbetalt feriepenger i slutten av mai påfølgende år. Ordningen gjelder bare for arbeidstakere og ikke for selvstendig næringsdrivende, frilansere eller mottagere av dagpenger. Sykepenger Har du mottatt sykepenger fra folketrygden, vil du i slutten av mai året etter motta feriepenger av sykepengene. Det ytes likevel bare feriepenger for de første 48 sykepengedagene i opptjeningsåret. Feriepengene utgjør 10,2 prosent av de sykepengene som gir rett til feriepenger. For arbeidstakere som har fylt 59 år før 1. september i opptjeningsåret, forhøyes prosentsatsen til 12,5. Dersom stønadsperioden går fra et kalenderår og over i neste, for eksempel fra 2007 til 2008, vil feriepenger opptjent i 2008 blir utbetalt først i 2009. Det kan altså utbetales feriepenger for 48 sykepengedager i opptjeningsåret 2007 og for nye 48 dager i opptjeningsåret 2008. Svangerskapspenger Har du mottatt svangerskapspenger, vil du i slutten av mai året etter motta feriepenger av ytelsen. Det gis feriepenger for de første 64 dagene av stønadsperioden. Feriepengene utgjør 10,2 prosent. Foreldrepenger ved fødsel/adopsjon Har du mottatt foreldrepenger ved fødsel eller adopsjon fra folketrygden, vil du i slutten av mai året etter motta feriepenger av ytelsene. Det ytes likevel bare feriepenger for de første 12 eller 15 ukene av stønadsperioden (12 uker ved 100 prosent uttak og 15 uker ved 80 prosent uttak). Feriepengene utgjør 10,2 prosent av det som er utbetalt i foreldrepenger for de første 12 eller 15 ukene Dersom stønadsperioden går fra et kalenderår til neste - for eksempel fra 2007 til 2008 - vil du i 2008 få utbetalt feriepenger av de ukene du har tatt i 2007. Feriepenger for stønadsperioden i 2008 utbetales i 2009, dog ikke utover 12 eller 15 uker. Dersom du har ytterligere spørsmål vedrørende rett til/utbetaling av feriepenger, kan du kontakte NAV lokalt. Tok 2 sekunder å finne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå