Shiny84 Skrevet 15. mai 2009 #1 Skrevet 15. mai 2009 Jeg har en katt, som jeg tror er fødeklar snart..., men ikke sikker hvor langt hun er på vei. noen som kan hjelpe meg litt?? jeg vet de går ca 8 uker drektig, men jeg vet jo ikke når hun parra seg.. er vel ca 3-4 uker siden man kunne se hun var gravid hun har stoooooooooor mage og man kan se fosterbev på utsiden å kjenne så klart, dette har vi gjort i ca 2 uker +/- Hun har hvone rosa pupper, som jeg i dag kunne klemme litt melk ut av i dag, hun har vært rolig og nesten bare sovet de siste 2 ukene, men de to siste dagene har hun vært mer ute igjen. er det snart fødings på gang eller?? jeg regner med det ettersom det kom melk...... så holder henne inne i natt jeg blir takknemlig for svar
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 15. mai 2009 #2 Skrevet 15. mai 2009 Sitter i samme situasjon som deg Venter på at katten min skal nedkomme Hun har vært diger i et par uker nå, og ekstremt rolig og innekjær, men de siste dagene vil hun være mye ute.. Søkte gjennom litt info på internett, og der stod det at kattemoren lekker melk ca 24 timer før fødsel.. Men vet ikke om det samme gjelder hvis man klemmer ut melken.. Har ikke forsøkt det på min katt, men melkekjertlene hennes er store og hovne, så det kan umulig være lenge igjen Forøvrig har hun blitt unormalt glad i at jeg holder henne på magen og stryker henne der. Ligger hun på fanget, så nærmest tvinger hun meg til å legge hånden rundt magen hennes.. Håper bare hun føder inne, er så kjedelig om hun kommer ruslene med en flokk livredde kattunger om noen uker :-/
ღ♥ღVenterpåspireღ♥ღ Skrevet 15. mai 2009 #3 Skrevet 15. mai 2009 Hei, jeg sitter her med 4 søte kattunger på 9 uker.. Det var første gang for både meg og katten her også, å d gikk over all forventning.. Når d nærmet seg fødsel så merket jeg at hun mjauet mer enn vanlig, å gikk rundt å leita etter en plass å føde.. jeg hadde gjort klar en eske til henne, men den ville hun ikke ligge i.. men så så jeg at hun la seg ned på gulvet og begynte å få pressrier, å da la jeg henne i esken! Å etter ett par rier så var første unge ute. Å alle 4 kom iløpet av 2 timer Det dere må passe på er at mora slikker vekk "posen" dem kommer i, sånn at de får puste! Også kommer det en morkake mellom hver unge.. Hvis kattemor ikke biter av navlestrengen selv, så må dere klippe den av med en steril saks.. men d trengs ikke å gjøre før fødselen er over
h.hippo Skrevet 16. mai 2009 #4 Skrevet 16. mai 2009 Hei hei! Jeg fikk et kull for en del år tilbake, men det var 6 kattunger, så vi måtte følge litt nøye med. Derfor husker jeg det godt! Kattene er drektige i 63 dager, og det skulle visst ikke være mye feilmargin på det. Hvis man opplever at det går for lenge, fikk jeg beskjed om å oppsøke veterinæren fort! Vi endte med keisersnitt faktisk! Men i nesten alle tilfeller så klarer kattene dette helt på egenhånd, de trenger sjelden hjelp, og vil ofte ikke ha det heller! Det er en utrolig morsom tid, og jeg er en smule misunnelig kjenner jeg! Har bare hannkatter jeg, så det blir dårlig med kull på meg! Lykke til, du har mye å glede deg til!
Shiny84 Skrevet 16. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 16. mai 2009 takk for svar jenter.. men jeg vet jo fortsatt ikke hvor lang tid hun har igjen..he, he, men det kan jo ikke være lenge.. Ser jo ut som hun sprenger snart :s blir morro da, dette er hennes 2 kull, så tenkte jeg å strilisere henne etter dette
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 19. mai 2009 #6 Skrevet 19. mai 2009 Hvordan går det med katten din? Har hun født enda? Katten min fødte 4 små nyyyydelige nurk igår formiddag.. Våknet av at hun skrek kl ni, og så hun hadde litt blodslim i rumpa. Kjørte Emma i bhg, og da jeg kom hjem halv elleve lå hun med pressveer. Katten var tydelig redd og stresset, så både jeg og tanten min (nærmeste nabo) måtte sitte med henne og holde hendene våre på kroppen hennes.. Det ble litt kritisk, da hun ikke fikk ut nr 1, den kom i sete, men etter noen desperate minutter klarte hun å trykke ut hodet. Nr 2 kom også i sete og de 2 siste kom normalt og ukomplisert Så nå er jeg stolt katte-bestemor, hehe Første gang jeg har eget katt som føder, så det var gøy Men jeg klarer ikke ta livet av babyene, så det blir sterilisering her når hun er ferdig å amme
Dane Skrevet 19. mai 2009 #7 Skrevet 19. mai 2009 Jeg husker vi var usikre på om katta vår var drektig inntil ho faktisk fødte... Syns hun var litt rundere, men ellers merka jeg ikke så stor forskjell. Hun fikk tre kattunger og fødte på rommet mitt (bodde hjemme hos foreldrene mine) og hun kom til og med opp i senga mi for å få litt hjelp. (fødte midt på natta) For hun skjønte ikke helt hva som forgikk... Var der for henne da de to første kom, så sovna jeg... Da jeg våkna var det tre små nurk der... Så hun klarte det helt fint selv. Syns ikke det var så voldsomt mye blod der heller. De slikker og slikker under hele fødselen. Innmari hyggelig å få være med på fødselen...så håper katta di også kommer inn og føder. ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå