Gå til innhold

Spark i uke 38?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det står på babyverden at man ikke skal kjenne mindre liv selv om man nærmer seg termin.

Han sparker ikke noe særlig lenger. Kjenne mest små dytt men det er også lite.

Hvordan er det med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

samme her, det er ikke spark lenger, men jeg kjenner at hun presser beina ut og snur seg litt, men det har blitt litt roligere her også ja, trodde det var vanlig, jeg har nevnt det for legen min og hun sier ikke noe på det.

Skrevet

Nå på slutten har babyen ikke så mye plass å sparke på, så det blir mer glidebevegelser, i min mage hvertfall. Kjenner noen få spark av og til.

Jeg får respons ganske raskt hvis jeg dylter borti en rumpe eller fot e.l. som stikker litt ut. Har det vært stille noen timer, vekker jeg ham og det blir bevegelse ganske raskt da også. Så jeg er ikke bekymret for at bevegelsene har endret seg de siste ukene.

Jeg er 38+3.

Skrevet

Er 37+0 og merker godt at bevegelsene er annerledes. Har vært mye bevegelse hele svangerskapet, men den siste uken har det vært mer dytting og skyving, av og til kjenner jeg en arm eller en fot. Er nok veldig naturlig, de kan jo ikke akkurat ta avspark og kline til lengre, da hadde de jo vært for små i forhold til termin inni der!

Skrevet

Er 39 uker, og kjenner mindre spark enn tidligere. Men av og til kan han sparke så det gjør vondt. Men kjenner han snur mye på seg, fra side til side.Han prøver nok å finne en behagelig stilling han kan legge seg til i.

Skrevet

Her har det også gått fra spark til glidninger, men nå er det færre av det. Jeg har heller ingen problemer med å få ham til å sparke hvis jeg stryker på en kroppsdel, men hans egenstyrte bevegelser er det blitt mindre av. Jeg har også hørt at det er helt normalt, men ble litt -ikke bekymret, men veldig oppmerksom på dette etter at jeg leste den artikkelen om at man skulle ikke kjenne mindre liv. Dessuten ble jeg satt i gang med minstemann pga lite liv for 15 år siden, så, som sagt selv om jeg ikke akkurat er bekymret så kjenner jeg at jeg holder et ekstra øye med det om dagen. Blir det enda mindre nå, så kommer jeg til å sjekke det - heller en gang for mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...