Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #1 Skrevet 15. mai 2009 ... en ting jeg har lurt på.. hvis jeg skriver og ordner i papirer at faren til min barn skal ha omsorgsretten på bebisen vår fra fødselen av..vil det da si at jeg ikke har rett på foreldrepermisjon i 44 uker? og at det i grunn er han som får det da? vi tenkte å gjøre det sånn bare fordi han da kan komme i skatteklasse 2.. men kom plutselig på at hvis vi gjør det..så mister vel jeg retten på mammapermisjonen min? eller?
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #2 Skrevet 15. mai 2009 Skjønner ikke helt opplegget her. Er dere sammen, samboere? Da går ikke denne ordningen, begge skal i klasse 1. Hvis dere ikke er samboere og han skal ha foreldreansvaret alene og ha daglig omsorg blir det vel han som får foreldrepermisjonen ja. Da får du 3 uker før fødsel og 6 uker etter, deretter levere ungen til far og gå tilbake til jobb. Skal du i klasse 2 må du være enslig forsørger, det vil si alene ha omsorgen for barnet.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #3 Skrevet 15. mai 2009 Om dere er samboere, så funker ikke det der. Om du er enslig mor, men overlater omsorgen for barnet til far, så er det kun far som har rettene, ikke du. Det er kun gifte eller enslige forsørgere som får skatteklasse 2, om vilkårene ellers er oppfylt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå