Gå til innhold

Hva tenker dere om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det greit å syns at det er helt ok å legge på seg og ta livet litt mer med ro?

Jeg har kommet i den situasjonen at jeg har fått fullstendig ro i forhold til egen kropp og jeg er helt ferdig med slankehysteri og kroppsfiksering. Jeg orker ikke maset som jeg har utsatt meg selv for i hele mitt voksne liv mer. Jeg har ikke gitt opp, men jeg har vel innfunnet meg med at jeg er den jeg er uavhengig av hvor mange kilo fett jeg har på kroppen.

Jeg spiser normalt og forholdsvis sunt, men jeg spiser stot sett det jeg har lyst til å spise for å si det sånn. Koser meg med kaker når sjansen byr seg og jeg spiser meg skikkelig god og mett.

Trener som vanlig og er i fin form, men jeg har lagt meg ut en god del den siste tiden. Ikke feit, men vesentlig rundere i formene.

Folk rundt meg (særlig mamma) virker til å synes synd på meg fordi jeg har lagt på meg, men jeg har det jo helt suverent. Er ikke det lov?

Dette er trivselskilo!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har til vanlig (er gravid nå..) ikke akkurat noe ekstra på kroppen selv, men er av den oppfatning at det viktigste er at helsa er god og at man har det godt med seg selv. Hvis det er slik at vekta går ut over livskvalitet, både fysisk og psykisk, så er det selvfølgelig dumt.

Har i år tatt kroppsøvingsfordypning på lærerskolen og der har vi vært inne på tema som helse, kropp og samfunn. Da kom det frem på seminar at veldig mange forbinder ekstra kilo med dårlig helse, men tester og forskning viser ikke nødvendigvis dette.

Man kan være veldig slank og i veldig dårlig form også.. Da må det jo være synd på dem også.

Men det er nok lettere å synes synd på en med litt ekstra fordi det strider mot gjeldende idealer på kropp..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...