Gå til innhold

To tette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg har ei lita på sju måneder og er 3 mnd på vei med neste mann;-)

Er det andre som er eller har vært i liknande situasjon?

Veldig glad om det er nokon som vil dele litt erfaring med meg:-))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei.

jeg har ei lita tulle som snart blir 8 mnd og er 11 uker på vei nå:) har ingen peiling på hva vi har begitt oss ut på.. går nok bra selvom d nok blir ganske heftig i begynnelsen. ungene blir nok å få masse glede av hverandre:)

var graviditeten planlagt?

Skrevet

Hei. Så morro da :-).

Selv har jeg to gutter som det er 15 mnd mellom. Elstemann ble 4 år nå i april. Er ca 5 uker på vei med nr 3 nå.

Unger er toppen :-)

Skrevet

Hehe:-) planlegging kva er det?;-) nei,det var ikkje planlagt.Så hadde litt blanda følelsar når eg forstod at her er det ting på gang. Å tenker som du...det blir nok heftig ja,men får berre ta det som det kommer:-) Det blir kjekt for barna,det er jo ein kjempe positiv ting:-)

Eg er i den heldige situasjon at eg ikkje er noke dårlig,er berre veldig trøtt. So prøver å få all søvn eg kan få når ho lille kviler o.l. Kossen er formen din?

Einaste eg syns er litt dumt, er at lille jenta må so tidleg dele på oppmerksomheten..men trur det går meir på min samvittighet enn at ho vil "lide" under det.

Spørsmål i retur..va din graviditet planlagt:-)?

Skrevet

Jeg har syv år mellom mine to. Men nå ser det ut som at minstemann på 7,5 mnd blir storebror, siden vi testet positivt i dag. :-) Det var ikke direkte planlagt, men ikke forsøkt forhindret heller. ;-) Vi tenkte at vi skulle ha en tredje, og skulle begynne aktiv prøving når mensen kom tilbake. Nå gjenstår det bare å finne ut hvor langt vi er på vei, siden jeg aldri rakk å få mensen igjen. Gratulerer til alle sammen! :-) Det blir kanskje hektisk, men uansett veldig veldig kjekt.

Jeg er 29 år og bor i Bergen. Hvordan er det med dere andre?

Skrevet

hei igjen..

nei dette var ikkje planlagt. hoppe av i svingen e ikkje et godt prevansjonsmiddel:)))) kan trygt si at vi lekte med ilden. men vi ville jo ha to barn, så når vi først fant d ut, så ble vi kjempe glade. er jo 34 år, så d var liksom ingen grunn for å vente me nr to..

jeg synes også d va litt vedmodig me d samme at lillemor ikkje får være alene å kose seg me oss litt lenger.. i d lange løp tror jeg barna blir å få et kjempe forhold. d sies jo at hvis d er mindre enn to år imellom barna blir de nesten å regne som tvillinger.. så d blir nok veldig knyttet til hverandre..

vi visste heller ikkje kor langt jeg var på vei da jeg testet positivt. fikk gratis ultralyd for å fastsette termin. hadde heller ikkje fått menstrasjon tilbake etter forrige svangerskap. da viste d seg at jeg var 8 uker på vei.. kan trygt si at dette svangerskapet blir kortere for oss.. :)

vi bor i Tromsø.

ha en fin 17. mai feiring og hurra for aleksander rybak i går:)

Skrevet

hei ellem.

hvordan synes du d har vært å ha to så tette?

har du noen lure triks og erfaringer å dele?

her blir d ca 14,5 mnd mellom nr 1 og 2.

Skrevet

Hei :-)

Nå er mine gutter oppe på rommene sine og leker. Bra at de har hverandre. Når de er så tette i alder så har de jo så mye morro sammen, selv om de krangler innimellom :-). Når vi drar noen teder så har de altid hverandre å leke med og det er supert.

I begynnelsen var det jo slitsomt. Den nyfödte våkner jo på natten og behöver mat og stell, så på mårran våkner eldstemann og behöver tillsyn for han/hun kan jo ikke sette seg og se tv en time alene. Man får lite sövn. Heldigvis har jeg en mann som er utrolig flink til å hjelpe til. Det er veldig viktig at man hjelper hverandre ( om man har en partner vel og merke). Man skal huske på at barn som kommer så tett kan väre en prövelse for et forhold. Er man klar over at tiden blir töff og husker på at det gir med seg etter noen år (mens det står på som värst :-) ) så blir det lettere å kjempe seg igjenom den slitsomme perioden. Mine barn er födt i -05 og -06 og nå er det slitsomste over, og da begynner vi på igjen :-).

Det jeg synes er vktig er å få inn rutinen på sovemönsteret på begge barna. At de foreksempel legger seg ved 7 på kvelden. Timene man har for seg selv etter barna har sovnet på kvelden er guld värdt og gir en ny ladning for morgendagen! Så soverutiner er A og Å!

De to förste mnd med det nye barnet er jo värst. Da lärer man å kjenne den lille og dens behov og forsöker å få inn rutiner så godt det går så hverdagen blir enklest mulig.

Et lite tips ang når du skal amme/mate den lille, er å ha noen leksaker til den störste som du bare tar fram når du gjör dette. Da blir ikke leksakene så fort kjedlige og du kan få litt fred med den lille.

En dobbelvogn/söskenvogn er bra å ha. Lettere å komme seg ut :-).

Önsker deg lykke til! Det blir slitsomt, men utrolig morro for barna å ha hverandre i så närme alder.

Forvent dere at det blir ekstremt slitsomt og at forholdet kan slites på, da kan dere jo bare bli positivt overaskede om det flyter lettere på, det er bedre når ting går lettere enn forvented enn motsatt :-)!

Når venter du nr 2?

ellem..

Skrevet

Jeg har termin 10. desember.

Storesøster har fått plass i barnehage fra høsten av, så der blir hun å begynne selvom jeg skal være hjemme fra jul av. får heller ha henne hjemme noen dager pr uke, alt etter som..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...