Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #1 Skrevet 15. mai 2009 Jeg klør og klør, på rygg og på armer, i nakken. Kan dette være svangeskapskløe?? Noen som har hatt det? Når event kontakte lege? Vente til mandag eller ringe legevakten? 1000 takk for svar.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #2 Skrevet 15. mai 2009 Det kan være svagerskapskløe, men den "farlige" kløen er inni håndflaten og under føttene.Hvis du ikke klør i hender og føtter er det nok ingen fare. Kløen er helt jævlig, men det er ikke noe legen får gjort. men det er jo uansett greit å ta kontakt over helgen. da blir det tatt leverprøver for å sjekke om kløen er den farlige eller ikke. Hvor langt på vei er du?
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #4 Skrevet 15. mai 2009 Det er ikke riktig at det bare er "farlig" hvis du klør i håndflatene og under føttene. Jeg fikk alvorlig svangerskapskløe og klødde vel alle andre steder enn der. Ville ringt til legen på mandag for å få tatt blodprøver. Hvis du har alvorlig svangerskapskløe blir du behandlet med medisiner, og får tett oppfølging fra sykehuset. Fødselen blir også ofte satt i gang før termin. Alt gikk bra med meg og babyen, men viktig å bli fulgt opp. Stakkars deg, det er helt fryktelig å klø sånn!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #5 Skrevet 15. mai 2009 Jeg kan legge til at jeg fikk svangerskapskløe inni hender og oppå føttene, noe som skal tilsi at det er den "farlige" kløen. Gikk til lege og tok leverprøver, men de var helt ok, og sønnen min er helt frisk, født av seg selv. Ville likevel gått til legen uansett på mandag, bedre å få sjekket dette hvis du evt. er en av de uheldige som har farlig kløe. Kan også legge til at jeg ringte KK angående dette, de bar avfeide det. Det var jordmor (og BIM) som sa dette kunne være farlig og som anbefalte leverprøver (måtte faktisk være fastende før jeg tok blodprøve). Legen min visste heller ingenting om disse prøvene, så kan hende du må mase litt. Men du SKAL sjekkes, de skal ikke avfeie det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå