Gå til innhold

Flåttbitt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I ettermiddag når dattera mi skulle bades, trilla det ut en svær flått fra håret hennes. Hun er 4,5 år. De har vært i en park i dag og gått i barnetog med barnehagen, må ha fått den der for jeg har ikke sett den før nå i ettermiddag. Grer håret hver dag og kjenner etter rariteter. Fy søren den var så ekkel. Erte-stor og ferdig med å suge. Er så redd for at hun skal bli syk. Har kontaktet legevakten, de sa det kunne gå opp til 30 dager før hun evt. ble syk!??? Hjelp!! Har noen opplevd at barnet har blitt bitt av flått, og hvordan gikk det? Som sagt så datt den ut selv, den er helt HEL og ligger nå i et glass - levende ennå.....æææsj.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine gutter er blitt bitt av flått flere ganger. De har aldri falt ut av seg selv, men vi har fjernet de med pinsett.

Vi følger med på bittområdet i tiden etter for å se om det kommer en rød ring rundt. Det skjedde en gang, tok kontakt med legen. Men var ikke farlig før den røde ringen ble like stor som en 5-kroning.

Du må bare følge med i hodet siden du ikke vet hvor den evt har bitt...hvis den har det. Og, husk at det er FÅ som blir syke av flått-bitt.

Skrevet

Barna mine har også hatt flott en til tre ganger hver. En gang ble det ring som vi var hos legen med og gutten vår fikk da en kur med AB.

Jeg ville også anbefale deg og finne stikkstedet om du klarer. Og følge med på det. Og heller ta kontakt med legen om du er i tvil. Jeg går heller til legen en gang for mye eller en gang for lite når det gjelder barna mine:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...