noem85 Skrevet 15. mai 2009 #1 Skrevet 15. mai 2009 Dere med andre barn der ute som også bare sover 30 min på dagtid, opplevde dere at dette forbedret seg etterhvert som barnet ble større? Jeg har gjort alle triks som jeg har hørt for å få babyen til å sove lenger, for det er tydelig at hun trenger det, men hun sliter med vekslingen mellom søvnfasene, og uansett hva jeg gjør vil hun ikke sovne igjen
babyfrøken *mamma* Skrevet 15. mai 2009 #2 Skrevet 15. mai 2009 Har du prøvd å ta henne opp, amme (evt flaske) henne, og så legge henne i vogna igjen etter ca 15min? Da sovnet vesla vår igjen ganske ofte. Var bare en kort periode hun sov 30 min da, hun har stort sett sovet 4x45min på dagen, og det har vært nok.
noem85 Skrevet 15. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. mai 2009 Ja, jeg har prøvd å ta henne opp å gi henne mer mat og også bare kose, men hvis jeg tar henne opp blir hun bare enda mer våken. Hun blir forsåvidt mer våken, bare hun ser meg. Så jeg har prøvd å holde meg litt i bakgrunnen for å se om hun roer seg ned igjen selv, men det gjør hun heller ikke:(
babyfrøken *mamma* Skrevet 15. mai 2009 #4 Skrevet 15. mai 2009 Er ikke lett den der sovingen altså! Hmm...jeg antar du har prøvd å gå ut 5-10min før hun våkner og trillet? (det har forøvrig ikke funket her i gården, hehe) Jeg har igrunnen bare resignert jeg, hun vil bare sove 45min, ferdig med det. Tenker at hun sikkert finner ut av det selv etterhvert. Så lenge hun sover godt om natten er jeg fornøyd (",) Blitt litt bedre nå, hun er 6mnd, så hun orker å være våken litt lenger av gangen, men en periode følte jeg at jeg ikke drev med noe annet enn å få henne til å sove, ble jo trøtt igjen etter en liten time..
noem85 Skrevet 15. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 15. mai 2009 hehe..der tok du virkelig ordene ut av munnen min babyfrøken *mamma*, stort sett det jeg føler at jeg gjør om dagen...få henne til å sovne. Men får vel bare håpe at det regulerer seg selv etterhvert. Bare noen dager hvor frustrasjonen er litt større enn andre;P
Gjest Skrevet 15. mai 2009 #6 Skrevet 15. mai 2009 Jeg føler jeg har prøvd alt av tips og råd for å få snuppa til å sove lengre på dagtid. Det funker ikke uansett. Det skjer vell kanskje 1 gang i løpet av en uke at hun sover max 1 time (og da kun hvis jeg triller hele den timen...) Jeg har sluttet å stresse med dette nå. Lar snuppa styre det selv og bare innfunnet meg med at hun sover så lite. Vi ender somregel opp med 4 x 30minutter for dag. Noe som er en forbedring, før var det kun 3x30 min. Så ingen gode råd fra meg, gitt Hilsen en mamma som er litt misunnelig på dem med babyer som sover 2-5 timer i strekk. Men samtidig: hva skulle jeg gjort med all den alene-tiden da??
Marsipan❤grisen Skrevet 15. mai 2009 #7 Skrevet 15. mai 2009 Jenta mi sov maks 30 min om dagen helt til hun ble ca 8 mnd. Da snudde det plutselig og hun kunne sove lenger på dagen. Hun sover innimellom bare 30 min nå også, men hun kan sove 2 timer også. Før var det på sekundet 30 min, men nå er det alt fra 30 min til 2 1/2 time. Så kanskje det blir bedringer hos deg også etterhvert :-)
Nagilimia Skrevet 15. mai 2009 #8 Skrevet 15. mai 2009 Nå har jeg (bank i bordet) kansje fått litt dreisen på det... (Hadde en tråd om det for en stund siden og her ble alt prøvd fra opp/ned metode - til å stå klar i akkurat det han våknet osv) Jeg som aldri skulle ha en unge som sov i senga på dagen, har resignert! Jeg bestemte meg for å prøve rådet om tydelig sove og mat tider. Det vil si at jeg som så at han trengte 1,5 time søvn bestemte meg for ¨å leke nattan i den tiden. Minst mulig stimuli, mørkt osv Nå en mnd etter vi begynte med dette. Så våkner han etter 30 min, våken smiler og babler i 15 min, sovner etter å ha fått smokken fra 3-15 ganger 45 min til. Siste uken har han sovet 2 timer i strekk... Jeg lar han også ligge å leke (med bena/kosekluten) senga om morgen hvis han våkner for tidlig, så han er nå blitt vant til at det går ann å ligge i senga å pusle.
saltogpepper Skrevet 16. mai 2009 #9 Skrevet 16. mai 2009 Veldig enig i det Neptunia skriver. Ellers har jeg nå fått litt dreis på ting ved å gå inn akkurat når gutten har sovet 25 minutter og sette meg ved sengen. Med en gang han begynner å rykke til legger jeg armene mine over hans armer og ben slik at han blir holdt fast under rykningene. DAavåkner han faktisk ikke men sover videre. Ulempen ved dette er at jeg må bli sittende der nesten så lenge som jeg vil han skal sove. Sitter mye på et møørkt rom om dagen, hehe. Men i teorien skal han etter en ukes tid ha lært seg å håndtere overgangen mellom søvnfasene selv, Guuud som jeg håper at dette skal funke! Vet i alle fall hvordan du har det - jeg føler at guttens søvn har tatt over hele livet mitt. Begynner å bli npkså utslitt her :-)
Thea <3 Lotte Skrevet 16. mai 2009 #10 Skrevet 16. mai 2009 Det er dette som er så flott med nette! Man føler at man ikke er alene lenger! TAKK! Føler jeg har vært den eneste i babygjengen som dagen, som har ei som bare skal sove små lurer! Sukk... Men så godt å høre at det er fler! Snuppa har heldigvis blitt litt bedre, etter at det ble vår og hun kunne igjen sove i vognen ute. Hun er ekstrem prematur og tåler derfor kulde og regn vedlig dårlig pga lungene...så nå når våren er her og hun kan sove i vognen ute, sover hun MYE bedre og lenger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå