Sweet tooth Skrevet 15. mai 2009 #1 Skrevet 15. mai 2009 Min snart 5-årige gutt biter veldig mye negler, og har gjort det siden han var 3 år og sluttet med smokk om natten. Han er en meget utadvendt, glad og fornøyd gutt- IKKE nervøs. Det er tydelig at han kosebiter- særlig hvis han ser på tv, eller hvis noe er veldig spennende. Han biter mindre nå enn før (i fjor sommer bet han veldig mye hele dagen), men han biter fortsatt så mye/ofte at vi aldri klipper neglene hans... Vi har prøvd det meste for å motivere han til å slutte, men ingenting har hjulpet. Ettersom han har gjort det så lenge, er jeg redd for at det har "satt seg" og at han vil fortsette når han blir voksen. Det er selvsagt ikke det værste som kan skje, men jeg ønsker likevel å hjelpe han til å slutte først som sist, men er virkelig tom for ideer snart. Vi har prøvd: - minne han på det/snakke om hvorfor det er lurt å ikke gjøre det (han får bl.a. små betennelser rundt neglene) - motivere han ved å lokke med en fin presang hvis han klarte å slutte i 10 dager (med klistremerker hver dag han klarte det..) - smøre "Go'negl" på neglene (det er lenge side, mulig vi skal prøve det igjen) men det hadde overhode ingen virkning da - si at han er stor nok til å ta ansvar for det selv, og prøve å overse det fullstendig i lengre perioder. Noen gode råd? Andre som har opplevd dette, og der det har gått over av seg selv? Blir veldig glad for svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå