ruffen Skrevet 15. mai 2009 #1 Skrevet 15. mai 2009 Har noen snille damer der ute noen gode tips til tapas som er rask og enkel å lage?
~sjiraff~ Skrevet 15. mai 2009 #2 Skrevet 15. mai 2009 Tapas tar laaaaang tid å lage.. hehe.. Ble du glad nå? Jeg skulle gjerne hatt noen gode tips selv. Synes det blir mye jobb med de tingene jeg bruker å lage hvertfall.
ruffen Skrevet 15. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. mai 2009 Ja, kanskje jeg skulle brukt ordet fingermat i stedet. Trenger noe mat som vi kan spise med hendene. Kanskje jeg kan smøre noen lefser med noe skinkegreier og smøreost og dele opp og stappe tannpirkere? :-) Hehe..eller noe sånt.
du og jeg og vi to Skrevet 15. mai 2009 #4 Skrevet 15. mai 2009 Oliven, manchego, chorizo og serranoskinke eller annen skinke er bare å dandere på fat. Mozarellaskiver og tomatskiver annen hvert med basilikum som pynt innimellom går fort, bare å kutte i skiver. Bruchetta lager du raskt med f.eks opphakkede tomater og evt. litt løk og oppå oppkuttet baguett eller steinovnsbakt brød. Surr bacon rundt en daddel, og grill i ovnen. Kyllingvinger?
ruffen Skrevet 15. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 15. mai 2009 Takk Du og jeg og vi to! Tror jeg kan bruke noe av det ja. ) Selv om jeg ikke forstod alt det i starten. Ett teit spørsmål: Kan jeg ha tannpirkere i ting som grilles i stekeovnen?
du og jeg og vi to Skrevet 15. mai 2009 #6 Skrevet 15. mai 2009 Hva var det du ikke forsto tro? Tannpirkere ja, de kan sikkert legges i litt vann først så de er litt bløte. Men kan prøve det ja!
du og jeg og vi to Skrevet 15. mai 2009 #8 Skrevet 15. mai 2009 Det er en kjempegod ost. Tror ikke du får tak i den overalt, men vil tro at sånn som Meny har det, og ellers delikatessebutikker. Ellers kan du bruke en annen god ost også, mmm!
ruffen Skrevet 15. mai 2009 Forfatter #9 Skrevet 15. mai 2009 Ok..hehe aldri hørt om den. Tusen takk for gode tips! Skal ha noen damer på besøk i morgen og har så lyst til å lage litt småsnacks-mat til å plukke i. Noe som vi ikkje pleier å ha til vanlig, liksom. Ganske lei "barnevennlig" mat. Har en kresen treåring.
du og jeg og vi to Skrevet 15. mai 2009 #10 Skrevet 15. mai 2009 Skjønner jeg godt;) Fetaost med tannpirkere i er også godt! Cherrytomater, ertebelger som du deler på langs. Mye du kan finne på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå