Gå til innhold

Tapastips for travel småbarnsmor? :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen snille damer der ute noen gode tips til tapas som er rask og enkel å lage?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tapas tar laaaaang tid å lage.. hehe.. Ble du glad nå? Jeg skulle gjerne hatt noen gode tips selv. Synes det blir mye jobb med de tingene jeg bruker å lage hvertfall.

Skrevet

Ja, kanskje jeg skulle brukt ordet fingermat i stedet. Trenger noe mat som vi kan spise med hendene.

Kanskje jeg kan smøre noen lefser med noe skinkegreier og smøreost og dele opp og stappe tannpirkere? :-) Hehe..eller noe sånt.

Skrevet

Oliven, manchego, chorizo og serranoskinke eller annen skinke er bare å dandere på fat. Mozarellaskiver og tomatskiver annen hvert med basilikum som pynt innimellom går fort, bare å kutte i skiver. Bruchetta lager du raskt med f.eks opphakkede tomater og evt. litt løk og oppå oppkuttet baguett eller steinovnsbakt brød. Surr bacon rundt en daddel, og grill i ovnen. Kyllingvinger?

Skrevet

Takk Du og jeg og vi to! Tror jeg kan bruke noe av det ja. :o) Selv om jeg ikke forstod alt det i starten.

Ett teit spørsmål: Kan jeg ha tannpirkere i ting som grilles i stekeovnen?

Skrevet

Hva var det du ikke forsto tro? Tannpirkere ja, de kan sikkert legges i litt vann først så de er litt bløte. Men kan prøve det ja!

Skrevet

manchego?

Er det en skinke?

Skrevet

Det er en kjempegod ost. Tror ikke du får tak i den overalt, men vil tro at sånn som Meny har det, og ellers delikatessebutikker. Ellers kan du bruke en annen god ost også, mmm!

Skrevet

Ok..hehe aldri hørt om den. Tusen takk for gode tips!

Skal ha noen damer på besøk i morgen og har så lyst til å lage litt småsnacks-mat til å plukke i. Noe som vi ikkje pleier å ha til vanlig, liksom. Ganske lei "barnevennlig" mat. Har en kresen treåring.

Skrevet

Skjønner jeg godt;) Fetaost med tannpirkere i er også godt! Cherrytomater, ertebelger som du deler på langs. Mye du kan finne på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...