*Lykkelig_mamma* Skrevet 15. mai 2009 #1 Skrevet 15. mai 2009 Jeg fikk brev fra Nav i posten i dag at vedtaket var i orden og at jeg får 80% lønn osv.. Permisjonen startet 14.05.09 og avsluttes 13.05.10(dette er inkl. 4 ukers ferie.)Har termin 04. juni. I vedtaket står det følgende: "Vi gjør oppmerksom på at dersom barnet blir født før termin, vil maksdato for fødselspenger forkortes med tilsvarende dager, da 15 stønadsdager er forbeholdt tiden før fødsel." Vil det da si at om jeg føder f. eks. 25.mai, vil jeg da "miste" 10 dager med fødselspenger, eller for å si det på en annen måte, miste 10 dager av permisjonen, at jeg evt. begynner igjen på jobb 03.mai 2010 i stedet for 13.mai 2010? Det er hvertfall sånn jeg har oppfattet det! Håper noen kan svare meg:)
Anita*født* Skrevet 15. mai 2009 #2 Skrevet 15. mai 2009 Ja det stemmer da mister du de dagene..Rare regler..
julibaby09 Skrevet 15. mai 2009 #3 Skrevet 15. mai 2009 Ja, det der er kjemperare regler. Sist fødte jeg akkurat den dagen jeg skulle gå ut i permisjon... Mista alle tre ukene... TEIT!
*Lykkelig_mamma* Skrevet 15. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 15. mai 2009 Herregud for et firkantet system! Først får du innvilget de tre ukene, er jo faktisk noe i NAV som sier at man skal begynne permisjonen SENEST 3 uker før! Og hvis du er "uheldig" å føder før de tre ukene er omme, mister man altså dager med permisjon, som man i utgangspunktet har fått godkjent...hm.. skjønner ikke dette her, er jo det ikke nettopp derfor man går ut i permisjon før terminen, siden sjangsen for å føde "når som helst" er ganske stor? I tillegg til at mor skal ta det med ro da.... Ja, rare greier....
Nybakt tobarnsmamma Skrevet 16. mai 2009 #6 Skrevet 16. mai 2009 å går du over tiden, får du ikke en dag ekstra permisjon av den grunn! NAV bare tar og tar, og gir ikke tilbake!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå