Gå til innhold

Hvor ofte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde min første legetime på onsdag ( var da 6, 3 uker på vei ). Fastlegen min bestilte time for ultralyd i uke 17 - 19 og ønsket å ha neste kontroll 4 uker etter at jeg har vært på ultralyd... Har dere andre fått så langt hopp i mellom legetimene? I mitt første svangerskap gikk jeg ofte og regelmessig til kontroll... Det bekymrer meg ikke, men reagerte med en gang på at det var noen måneder til neste time...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er det som er vanlig nå, de har kuttet ned på antall timer hos lege/jm. Føler du behov for mer, så får du nok helt sikker det.

Skrevet

Har hørt at vist du har vært gravid før (fått barn) og det svangerskpet gikk fint så behøver en ikke noe spess!

Er det noe en lurer på så er det jo bare og bestille time hos legen eller jordmor!

Det er ikke min mening men det er hva jeg har hørt!

Klem

Skrevet

Det som er anbefalte retningslinjer er som du sier, ingen kontroll mellom første time hos lege og rutineultralyd. Men det er mange jordmødre (ihvertfall her jeg bor) som ønsker å ha gravide til en kontroll i mellomtiden. Etter rutineultralyd er det kontroll hver 4.uke til uke 36, deretter hver 2.uke til uke 40.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...