Gå til innhold

Andre med barn som er små for alderen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har selv en gutt på 1 år som bare er 7 kilo. Vi er så fortvilet! Han spiser hver 3 time og er kjempe aktiv! Etter utvikling er han der han skal være som 1 åring. Noen som har det likt? Fikk beskjed på helsestasjonen at viss han ikke la mer på seg nå måtte han på røntgen osv. Hva er det som kan være galt? Er så bekymra for gullet mitt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Ja, jeg har en jente som var 7890g og 72cm på ettårs - kontrollen. Hun har alltid vært liten. Hun lå en liten stund under kurven på hodeomkrets. Jeg har vært veldig bekymret, men har fått beskjed om å ta det med knakende ro. Hun er jo litt større enn gutten din, men uansett så tror jeg du skal prøve å tenke på at alt annet virker som normalt. Kanskje er ikke du og mannen din så store heller? Er han kort også? må tenke vekt i forhold til lengdeHan er jo aktiv, så næring får han jo i hvert fall i seg:)

Hvis du skulle bli henvist til sykehus og røntgen, så husk at det er jo faktisk bedre om de finner ut hva som er galt tidligst mulig - OM det i det hele tatt er det.

Forstår såå godt at du er bekymret for gutten din, man vil jo bare at alt skal være i orden med disse små.

Lykke til!

Klem:)

Skrevet

Tusen takk for svar:o) Han har hele tiden ligget under det som er vanlig men han har fulgt kurven sin jevn helt til nå. den har begynt å stagnere litt! Jeg og mannen er ikke av de største i verden, men heller ikke spesielt små! Han er ikke lett å få til å spise til tider... skjønner ikke hva vi gjør galt! Menmen som du sier er det jo bare bra at de sjekker ut om det er noe galt.. Lurer bare på hva det eventuelt kan være!

Skrevet

ja, yngste sønnen min er bare 92 cm og 11,8 kg..

han spiser ofte å mye, men er utrolig energisk da:) er sjeldent i ro.

begynte å krype, reise seg opp å gå ETTER gåbilen når han var 6 mnd. tidlig ute med alt egentlig,hehe..

men nå var/er jeg også veldig spebygd da (7 kg ved 1 årsdagen jeg også) husker jeg var 21 kg da jeg var 10 år.. (husker det så godt fordi jeg syntes det var så utrolig flaut)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...