Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #1 Skrevet 15. mai 2009 Jeg er alenemor til 3 barn og ble samboer for ca 18 mnd siden. Min samboer mener at siden jeg har 3 barn og vi trenger mer plass skal ikke han betale halve husleia! Han vil heller ikke dele 50/50 på andre faste utgifter fordi han mener at barna mine bruker mer strøm og ser mer på TV enn han....ehh? Vi leier et hus med 4 soverom da jeg ønsker at barna skal ha hvert sitt rom. De er tenåringer og en er snart tenåring og de er blitt for store til å dele rom mener nå jeg. Husleien er på 11000 og han betaler 3500,- pr mnd til meg og har kanskje "hjulpet til" med 2-3 regninger på de 18 mnd vi har bodd sammen! Han gir meg litt matpenger ved behov... Dessverre så diskuterte vi ikke økonomi så veldig mye før han flyttet inn og hver gang jeg tar det opp blir han sur og kverrulerende! Hva mener dere er normalt? Jeg var lenge alene med barna før jeg traff han og vet liksom ikke hvordan man deler utgiftene der den ene parten har barn og den andre ikke......
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 15. mai 2009 #2 Skrevet 15. mai 2009 så lenge dere bor sammen må dere dele på alle oppgaver i hjemmet, både husarbeid og regningbetaling. Greit nok at det er dine barn, ikke hans, men han lever like mye under samme tak som dere. Tjener dere nogenlunde likt burde det betales 50/50, tjener den ene betraktelig mer enn den andre burde den som tjener mest betale mer, og den som da betaler mindre tar større del i husarbeidet. Kanskje noen ser på dette som gammeldags, men jeg ser på det som rettferdig. Man må dele likt, og å betale regninger og å gjøre husarbeid er begge viktige for at heimen skal gå rundt. Hvis han ikke vil rikke får du sette et utimatum, men kun som siste utvei. Kanskje han bare trenger litt tid og overtalelse? Hvis han betaler mindre enn deg, så får han ta mer husarbeid. Lykke til:) Og husk at kommunikasjon er nøkkelen til et godt forhold, og skranter det på dette punktet blir man ulykkelig etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #3 Skrevet 15. mai 2009 Høres ut som han bor sammen med deg bare for å snylte!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #4 Skrevet 15. mai 2009 eh..var det inn til deg eksen flytta da jeg var gravid ?? ren snylting! hadde som du skjønner en sånn her en stund også, det blir ikke bedre av seg selv! Ta en alvorsprat og sett opp et budgett over hva ting koster..Du har klart deg alene med tre unger og trenger vel neppe en fjerde om han ikke gidder stille opp... Det finnes ordentlige menn der ute også ! Lykke til !
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #5 Skrevet 15. mai 2009 Er enig med de over her,regninger som husleie,strøm,utgifter til mat,etc skal deles 50/50.. Utgifter som går direkte på barna(frittidsaktiviteter,klær osv...)mener jeg du bør stå for. Hadde det vært meg hadde jeg stilt et ultimatum,50/50 eller på hue og ræva ut!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #6 Skrevet 15. mai 2009 hehehe.. visste han ikke at du hadde barn, da dere flyttet sammen? Tragisk snylter den mannen der..... Jeg hadde krevd deling av utgifter etter inntekt på DE VOKSNE.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #7 Skrevet 15. mai 2009 Tja vanskelig det der. Regner med at du har bodd der hele tiden og han har flyttet inn. Jeg synes ikke han skal betale like mye i husleie og faste utgifter som deg, så delevis enig med han. Men 3500 var ikke å ta i Du får vel en del i barnebidrag, disse pengene skal jo bla brukes på husleie og faste utgifter.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #8 Skrevet 15. mai 2009 Han visste vel hva han gikk til da han flyttet inn?! Da min samboer flyttet inn til meg hadde han på forhånd bodd i en toroms leilighet og jeg i hus. Hadde jeg ikke hatt barn kunne jeg sikkert flyttet til han, men jeg hadde en fra før og det var ikke aktuelt da. Så lenge han ikke hadde kjøpt seg inn i huset så betalte han en "husleie" lik den han måtte ut med før, samt halvparten av kommunale utgifter osv. Siden han tjener langt mer enn meg så betalte han også mer i mat og tok de større regningene som strøm og bil. Jeg fortsatte å betale forsikring på hus osv siden dette var mitt. På den tiden gjetter jeg at vi kom ut 50/50. Hadde vi leid så hadde han nok betalt mer i husleie. Nå som han har kjøpt seg inn i huset så betaler han også mer på det (han har beholdt leiliheten sin som nå betaler seg selv da han leier ut). Man velger selv om man vil flytte sammen med noen som har barn og alt det innebærer. At han i ettertid mener han skal betale en sum som tilsvarer leien til en bitteliten hybel er bare utrolig barnslig og smålig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå