ditte&malusken&lillebror Skrevet 15. mai 2009 #2 Skrevet 15. mai 2009 Da jeg kom og hentet henne i går hadde hun ikke hue på seg, for det var så varmt. Men hadde med solhatt i dag, så da har hun på seg den. Synes det er greit at de har noe på hodet når de er så små
Gjest Skrevet 15. mai 2009 #3 Skrevet 15. mai 2009 Kommer an på temperaturen det. Kald vind og 5-6 grader = ja, absolutt. Sol og 16-17 grader = nei, selvsagt ikke! :-)
tante grusom master of law Skrevet 15. mai 2009 #4 Skrevet 15. mai 2009 Min toåring nekter å gå ut uten capsen sin.
Alenemamma :) Skrevet 15. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 15. mai 2009 Ok:) Jeg og hentet lillemann i bhg i dag og da brukte de ikkje lue, han har så lite hår så jeg synest det er greit at han har noe på hode, så da skal jeg ta med en hatt på mandag:) Takk for svar:)
It's all about me Skrevet 15. mai 2009 #6 Skrevet 15. mai 2009 Hverken jenta på 9 mnd eller gutten på 3 år bruker lue nå om dagen.
Gjest Skrevet 15. mai 2009 #7 Skrevet 15. mai 2009 Jeg tenker som så at det er lurest å dekke hodet litt når de er ute. Føler det er mest behagelig selv da. Å gå en hel dag ute i stekende sol uten beskyttelse er jo ikke noe særlig. Får lett vondt i hodet og blit sliten til kvelden da. De små har jo enda mindre beskyttelse i form av hår. Så jeg streber helt klart etter å ha noe på hodet. Enten ei lett lue eller en hatt av et slag. Solbriller er også noe vi bruker aktivt her i hus! Beskytter det vi kan.
Fire småtroll Skrevet 15. mai 2009 #9 Skrevet 15. mai 2009 Nå i sola har hun en sånn solhatt på seg, men det var en dag tidligere i uken som det var skikkelig sur vind og da hadde de satt på henne den tynne bomullsluen hun har liggende i barnehagen.. Synes de er flinke til å kle ungene i barnehagen jeg, bare ha liggende en bøttehatt, en caps og en tynn bomullslue så kler de etter været.
It's all about me Skrevet 15. mai 2009 #10 Skrevet 15. mai 2009 Selvfølgelig får de ikke være i direkte sol. Da får guttungen en caps på og jenta sitter under kalesj i vogn, eller bruker jakke med hette. Solhatt har jeg somlet meg til å kjøpe til henne ennå. Men lue for å holde varmen bruker de ikke lenger, med mindre det er regn og surt.
Blue Lady ♥ Skrevet 15. mai 2009 #11 Skrevet 15. mai 2009 Hvor bor dere i landet?? Her i sør er det 16-20 grader i sola,blåser som mye men er varmt og godt.Men lua den holder jeg på i hvertfall frem til juni...Ser heller ingen andre så små uten lue...Altså nå er barnet mitt 15 mnd...men hadde jeg hatt en 2 åring hadde h*n kanskje ikke brukt lue...Vet ikke!
fox`y Skrevet 15. mai 2009 #12 Skrevet 15. mai 2009 ja stort sett. mini har lue eller solhatt og elste lue eller kaps.
Blue Lady ♥ Skrevet 15. mai 2009 #13 Skrevet 15. mai 2009 Hvor bor dere i landet?? Her i sør er det 16-20 grader i sola,blåser som mye men er varmt og godt.Men lua den holder jeg på i hvertfall frem til juni...Ser heller ingen andre så små uten lue...Altså nå er barnet mitt 15 mnd...men hadde jeg hatt en 2 åring hadde h*n kanskje ikke brukt lue...Vet ikke!
~Milly~ Skrevet 15. mai 2009 #14 Skrevet 15. mai 2009 hun bruker stort sett en tynn vårlue nå. Det blåser fortsatt en del her, og hun er mye plaget av ørebetennelse.. Så vi beholder luen på litt til! =)
du og jeg og vi to Skrevet 15. mai 2009 #15 Skrevet 15. mai 2009 Gutten min fyker rundt i caps, solhatt eller en tynn lue.
Ranveig R Skrevet 15. mai 2009 #17 Skrevet 15. mai 2009 Jenta vår er 18 mnd og brukar skaut eller solhatt ute no (i dag 16 grader og sol). Har såpass tynt hår at ho kjem til å bli solbrent på ca 2 sekund om ho går utan. Dessuten bur vi på ei øy ute i havet, og her blåser det ALLTID. Eldste på 3 1/2 går av og til utan no om dagen, men viss det blåser vil han ha hue på. Solhatt er ikkje bra nok fordi "Den e ikkje ordentlig ned på ørene mine mamma!"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå