Gå til innhold

Jeg er GRAVID igjen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har følt meg uvel i det siste og mannen min har hevdet at jeg er akkurat som jeg har vært når jeg er gravid. Han kom hjem fra jobben med en CB digital i dag og forlangte testing. Den viste klart og tydelig GRAVID!

Men så er spørsmålet: Hvor langt på vei er jeg? Første dato i siste menstruasjon var 14 desember 2007! Minstemann er 7,5 mnd og jeg fikk aldri mensen igjen etter fødselen...

Hvordan i alle dager skal vi finne ut hvor langt på vei vi er? Vil fastlegen henvise til en tidlig UL for å få fastsatt svangerskapslengde?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan noen legge dette ut på bli gravid/skravle for meg?

Skrevet

Tråden er lagt ut på ønskede forum.

Gratulerer, forresten! :-)

Skrevet

Ja, det er bare en UL som kan påvise, gitt.

Skynd deg og få bestilt time.

Blodprøve kan vel påvise hvor mye hormoner det er i blodet også. hcg. Eller urinen er det vel. Bestill time mandag.

Skrevet

Nei, jeg mener 14. Des 2007. Jeg var gravid i 2008 og fødte i oktober. ;-) Fikk aldri mensen igjen etter fødselen.

Men uansett takk for hjelpen!

HI

Skrevet

Skjedde meg også når jeg skulle ha nummer to, Når jeg var inne hos legen gjettet jeg at jeg nok var ca uke 12.

Ho tok underlivsundersøkelse og sjekket et eller annet. Husker ikke hva, men sa at utifra det så var jeg nok minst 10 uker, men ho regna med jeg hadde rett og var 12. siden jeg allt hadde bestemt at barnet skulle bæres fram så satt ho bare opp at jeg var i uke 12 og jeg fikk ikke tidelig ul (men det hadde jeg ikke tenkt på i hele tatt.)

Så gikk papirene mine fram og tilbake mellom sykehusene en stund før jeg fikk fødeplass og til slutt fikk jeg en ul time mange uker etter at det er normalt med ordinær ul.

Dette til tross at legen min satt opp at grunnet svangerskap problemer hele første svangerskap og usikkerhet om hvor langt jeg er på vei, så burde jeg få ul tideligere en ordinær.

Og gjett hvem som i tilegg ble satt fram nesten 4 uker.

Men det gikk jo bra. (og man kan jo ta det privat pm lege/sykehus ikke hjelper deg å få det.

Skrevet

Bestill time hos legen du. De pleier å henvise til tidlig UL dersom termin er usikker.

Lykke til, dette går bra skal du se.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...