Gå til innhold

jeg lurer på...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan man gjøre for å fremskynde fødsel så man kanskje kan føde rundt termin dato..asså..hva kan man gjøre selv? Noen med erfaringer her? Er 36 uker og jeg kunne tenkt meg å føde om to tre uker...jeg er såå lei at jeg vil bare ha han ut nå...sikkert mange som er i samme båt som meg men..jeg sliter så voldsomt med halsbrann og ingenting hjelper og har såå mye vann i kroppen og er trøt konstan og sover 15-18 timer i døgnet..jeg orker ikke mer..jeg svetter også som en gris...er varmt hele tida og d er bare ekkelt....nej nå vil jeg bar bli normal igjen..fælt som jeg syter og klager her også:P men regner emd d er mange som er like sliten som jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heldig som får sove du da...Du kan jo ta akkupunktur?

Skrevet

hva skal d være godt for?

Skrevet

Modningsakupunktur.

Bringebærte/kapsler

Masse sex

Skrevet

Er d de eneste mulighetene eller?jeg har ikke mulighet for noen av dem...må da være noe annet?

Skrevet

Du kan jo prøve deg på kjerringrådene vi har, men kan hende de sliter deg mer ut og gir flaske forhåpninger.

Ingen som kan si for sikkert at det fungerer. Kanskje jordmor kan strippe deg på neste kontroll.

Skriver ned noen av kjerringrådene jeg vet om, så kan du vurdere de litt.

Kok melk med smør og kanelstenger. Drikk hver dag.

Lag te av kanelstenger

Fødepizza (søk på fødepizza så finner du oppskriftene)

Vask av hus (rundvask), spessielt vinduer og vask gulvene på alle 4

Gå lange turer i terreng (hvis man klarer det da)

Gå trapper

Komle middag

Gå turer hver dag

Lakserolje (kan føre til styrtfødsel)

Sterk mat (spessielt hvitløk)

Ananas

Kommer ikke på flere, men det florer med kjerringråd på nettet. Om de funker vet jeg ikke. Personlig så tror jeg det eneste man kan gjøre er å vente. Selv om det er slitsomt, jeg er en uke over min termin og 2 dager over UL-termin. Er forferdelig å være så lei, og tro meg jeg har vært gørr lei i 4 uker allerede, trodde virkelig ikke jeg skulle ende opp på overtid.

Skrevet

Lakserolje :) det gjorde moren min med meg, da var hun så lei å trøtt med tre småunger i huset...hun tok lakserolje, jeg ble født dagen etter for å si det sånn :) Bare ikke ta for mye, kanskje 2 msk, heller øke litt hvis det ikke funger !!

skjønner godt at du ikke har det så bra.....lykke lykke til, håper du får se trollet ditt snart !!

Skrevet

Alle de jordmødrene jeg har snakket med fraråder lakserolje på det sterkeste, det øker risikoen for styrtfødsel og magetrøbbel og kan stresse babyen veldig.

Prøv heller med sex, gå noen rolige turer osv. Uansett er det absolutt ingeting som fungerer dersom man ikke er moden og klar. Å være tett opptil termin er tungt, men det beste for babyen er å gå til den er klar selv, prøv å huske det når du er mest lei :-)

Skrevet

når d gjelder sex...hvor ofte og når skal man begynne med d da? to uker før eller noe?

Skrevet

Det som er med sex er tre ting:

1. Sæd inneholder noe som heter noe i duren prostalgain (skrives sikkert ikke slik), og dette er samme middelet som de bruker når de setter modningspiller for å igangsette fødsler på de som er litt umoden på sykehus. Bare at dosen i sæd er vesentlig mye mindre da! ;-) Dessuten er det ikke alle som føder av modningspillene heller, så dette er noe som har en viss dokumentert effekt, men er ikke garantert å sette i gang noe likevel.

2. Dersom han, eller du, leker med brystvortene som en del av forspillet, kan dette stimulere livmoren til å trekke seg sammen. Er man moden nok kan dette trigge rier.

3. Dersom du selv får orgasme vil livmoren trekke seg sammen, og da blir det litt samme prinsipp som over, dette kan trigge rier, men da må du være helt moden og alt klart.

Så sex kan hjelpe for å sette igang en fødsel, men på langt nær alltid. Det er jo bare å begynne når du/dere måtte ønske da ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...