Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #1 Skrevet 15. mai 2009 At det GÅR ANN å være så forbanna firkanta skjønner jeg VIRKELIG IKKE!!! Jeg er student i perm, mannen min jobber 100% i fast stilling. Jeg skulle ha 3 skarve uker med skole for å ta igjen litt rask fra ifjor, og mannen søkte om foreldrepenger. Jeg hadde fått skriv fra skolen hvor det stod klart at jeg var fulltidsstudent de tre ukene, og at skolen hadde rådet meg til å ta opp det gamle for å bli ferdig neste år. Og det var greit. så fikk jeg svaret i postkassa i dag. Søknad avslått. Og hvorfor? Fordi det var gått 43 uker etter barnets fødsel, noe som er en uke mer enn de 42 ukene som er den normelle permisjonstiden. Man kan ta permisjon senere enn 42 uker hvis man søker om utsettelse, men dette visste hverken jeg eller mannen min. For å få til utsettelsen må søknaden om perm være inne før barnets 12 leveuke, og deretter må man søke om utsettelse. Så fordi vi sendte søknaden på feil tidspunkt i forhold til NAV så skal ikke mannen min få de 3 strakkarslige ukene! Vi ber ikke om mer enn 3 uker! Det burde da for pokker meg kunne gå ann å være litt runde i kantene!! Åssen i alle dager kan staten forvente at folk skal få barn før de tunder 30 hvis NAV skal være helt DUST når det kommer til 3 ukers perm!!!! Faders drittfolk!!! Regelryttere uten innsikt og medfølelse!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #2 Skrevet 15. mai 2009 Selvsagt kan man ikke være "runde". Grensene må faktisk være absolutte, ellers er det fysisk umulig å opprettholde et regelverk. Foreldre er ansvarlige for å sette seg inn i permisjonsreglene og sende søknader i tide. Du burde jo være forbannet på deg selv.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #3 Skrevet 15. mai 2009 vel, jeg trodde virkelig ikke jeg kom til å kunne ta noe som helst skolearbeid før barnet var godt over året. Er ikke lett å planlegge fremtiden med sykt barn serru! Visste ikke når vi måtte inn på sykehus, når operasjoner var på vei eller noenting, så det at jeg faktisk fikk tatt de tre ukene er flaks og vel så det. Så nei, vi sendte ikke avgårde søknader før barnets 12 leveuke, rett og slett fordi vi ikke visste hva som kom til å skje med barnet vårt måneder frem i tid! Syns man kan se litt på enekltsaken siedet for å stemple alle med samme tidsbregrensninger!!! HI
It's all about me Skrevet 15. mai 2009 #4 Skrevet 15. mai 2009 1 - Det er faktisk din jobb å sette deg inn i permisjonsreglene. 2 - Det er ikke å være litt rund i kantene når det er snakk om 33 uker for sent ute med søknaden. Da hadde de heller måtte gi blaff i reglene totalt. Nei nå synes jeg du oppfører deg teit. Innse at dere har bomma og gå videre med livet. Nav har faktisk helt rett her.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #5 Skrevet 15. mai 2009 Enig med første anonym. Dette er dere selv pliktige til å undersøke og nav må forholde seg til regelverket og datoer.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #6 Skrevet 15. mai 2009 Det finnes unntak for omtrent alle NAV sine regler. Det er jo tydelig at dere ikke kvalifiserer for unntak. Dette er ditt ansvar. Spark deg selv bak og ta lærdom av det.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #7 Skrevet 15. mai 2009 Det er vel ikke de stakkars tre ukene det er snakk om her, men det at dere er flere måneder for sent ute med søknaden. 31 uker ganske mye. Dette burde du ha sjekket i god tid før barnet kom. Beklager, du får ikke mye støtte her. Men det er faktsik ditt ansvar å sjekke slikt.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #8 Skrevet 15. mai 2009 Lovverket er en gang slik at det i NAV trygd IKKE er rom for skjønnsutøvelse. Hadde det vært sosiale tjenester du søkte støtte hos, ville skjønnsutøvelse vært en del av saksbehandlingen. Så det er ikke de ansattes feil. De kan ikke gå ut over lovverket og endre reglene for deg. De samme reglene du burde satt deg inn i for lenge siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå