Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #1 Skrevet 15. mai 2009 At det GÅR ANN å være så forbanna firkanta skjønner jeg VIRKELIG IKKE!!! Jeg er student i perm, mannen min jobber 100% i fast stilling. Jeg skulle ha 3 skarve uker med skole for å ta igjen litt rask fra ifjor, og mannen søkte om foreldrepenger. Jeg hadde fått skriv fra skolen hvor det stod klart at jeg var fulltidsstudent de tre ukene, og at skolen hadde rådet meg til å ta opp det gamle for å bli ferdig neste år. Og det var greit. så fikk jeg svaret i postkassa i dag. Søknad avslått. Og hvorfor? Fordi det var gått 43 uker etter barnets fødsel, noe som er en uke mer enn de 42 ukene som er den normelle permisjonstiden. Man kan ta permisjon senere enn 42 uker hvis man søker om utsettelse, men dette visste hverken jeg eller mannen min. For å få til utsettelsen må søknaden om perm være inne før barnets 12 leveuke, og deretter må man søke om utsettelse. Så fordi vi sendte søknaden på feil tidspunkt i forhold til NAV så skal ikke mannen min få de 3 strakkarslige ukene! Vi ber ikke om mer enn 3 uker! Det burde da for pokker meg kunne gå ann å være litt runde i kantene!! Åssen i alle dager kan staten forvente at folk skal få barn før de tunder 30 hvis NAV skal være helt DUST når det kommer til 3 ukers perm!!!! Faders drittfolk!!! Regelryttere uten innsikt og medfølelse!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #2 Skrevet 15. mai 2009 Selvsagt kan man ikke være "runde". Grensene må faktisk være absolutte, ellers er det fysisk umulig å opprettholde et regelverk. Foreldre er ansvarlige for å sette seg inn i permisjonsreglene og sende søknader i tide. Du burde jo være forbannet på deg selv.