Gå til innhold

Foccaciabrød


Anbefalte innlegg

Skrevet

Deig: 20 gram salt, 1 pk tørrgjær, 2ss olivenolje, 700 g hvetemel og 4,5 dl lunkent vann, heves i tre kvart til en time. (eventuelt ferdig pizzadeig)

 

Så må dere lage oljeblandingen, med alt det deilige som skal være på, denne er viktig! Man kan ha mye på men her er et forslag:

 

1,5 dl olivenolje (JA,så mye) Fersk basilikum, mye, ta nesten en hel plante. Hakk, og ha i oljen. 2 fedd hvitløk finhakket/presset. Finhakk oliven og soltørkede tomater.

 

Trykk ut deigen i en langpanne, trenger ikke kjevle den, bare få den flat i hele formen. Bruk fingrene til å lage masse små hull. Hell over den deilige oljeblandingen. Til slutt dryss på med maldonsalt. Masse salt, mer enn man tror.

 

Stek i ca 10 min på 225 grader. Brødet skal såvidt være lysebrunt i kantene, men fortsatt "bade" i olivenolje. Oljen trekker inn etter 10 min på benken.

 

Enjoy! Dette er super usunt og godt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...