Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 24 uker på vei og sååååååååå trøtt. Jobber 100 prosent og har to små fra før, så dagene går i ett. Hos legen id ag fikk jeg vite at blodprosenten min var 10,0. Så nå har jeg kjøpt hemofer og håper at kanskje trøttheten forsvinner med det?

Hva er deres erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, man blir trøtt av lavt hemoglobin og ikke minst av lavt jernlager. MEN på et tidspunkt skal begge disse synke, og jeg husker ikke hvorfor i farten :) men det er slik det er lagt opp fra naturens side, det handler kanskje om at blodet skal flyte lettere gjennom morkaka og over til fosteret, sikkert noen som kan utbrodere det her. Fikk du beskjed av legen om å ta jerntilskudd? Hvis ikke ville jeg faktisk tatt en telefon til en jordmor og forhørt meg. Det kan jo tenkes at du er trøtt av andre grunner enn jernmangel - to små med full jobb og voksende mage er jo ikke fasiten på boblende energi har jeg hørt ;) Lykke til.

Skrevet

Hei,

Det er vanlig at blodprosenten synker fra noe midtveis i 2. trimester.

Man blir utrolig trøtt av av blodprosent, hadde 9,2 i 1. trimester + 2 uker + krevende jobb -> var konstant trøtt :) Er bedre nå etter 4 mnd med tilskudd.

Men er enig, snakk med lege/jordmor om hvorvidt du skal ta tilskudd og hvor mye. Unngå fo mye te og kaffe, og sørg for å ta sammen med f. eks et glass juice.

Skrevet

Takk og takk for svar. Tar tre tabletter per dag jegnå. Fortsetter med det frem til jordmortime om to uker. Orker ikke gå og sove lenger..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...