*Mamma09* Skrevet 15. mai 2009 #1 Skrevet 15. mai 2009 Jeg har termin i juli og da er vel feriene igang.. Vet ikke så mye om hvordan sykehuset takler dette med ferien, og hva som er rutiner der. Men er det noen som vet noe om dette ? Hvordan ordner de dette med sommervikarer? er det slik at det er mange som har ferie samtidig slik at kjenneskapen til sykehuset er begrenset? Kjenner jeg er litt bekymret for å komme dit og møte en ny, noe uerfaren sommervikar :/
Guttemamma75 Skrevet 15. mai 2009 #2 Skrevet 15. mai 2009 Ja du må regne med en del sommervikarer, og ja noen av de vil nok være uerfarne.. Men det vil alltid være en eller flere erfarne personer på jobb slik at de uerfarne har noen å spørre om hjelp.. Så ikke bekymre deg for noe - føler du at du ikke får den hjelpen du trenger /vil ha så hør om du kan snakke med ansvarlig jordmor på vakt... Dette ordner seg vettu!! Lykke til!
*Mamma09* Skrevet 15. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. mai 2009 Off.. var det jeg fryktet :/ gruer meg noe så helt utrolig til fødselen.. og må ærlig si at jeg ikke stoler på sykehuset og de som jobber der.. Har en annerledes søster og mamma ble liggende under fødselen med henne.. Sykehuset hadde en innstilling som var at mamma var hysterisk, noe som ikke stemte, men hun visste at dette ikke var riktig. Vi vet jo ikke årsaken til hvorfor søsteren min er annerledes, men det er at mamma ble liggende under fødselen gjør ikke saken noe bedre.. Jeg er kjempe nervøs med tanke på fødselen og ser ikke hvordan jeg skal klare å føle meg trygg i det hele tatt hos mennesker som må spørre en annen om hjelp.. jeg vil ha å gjøre med de som kan det..
Lykke X 4 Skrevet 15. mai 2009 #4 Skrevet 15. mai 2009 "Problemet" med vikarer er ikke at de er uerfarne, men heller de at de kan ha lite kjennskap til ting som rutiner, hvor ting ligger, hvordan de fungerer. Faglig sett er de kjempedyktige. Det tas inn sommervikarer stort sett over alt, gjerne fra andre land som sverige, finland og danmark. Det faste personalet deles vanligvis omtrent i to, slik at "halvparten" får tidlig ferie, og den andre "halvparten" går på sen ferie. Der jeg jobba var det vanlig at det alltid skulle være en eller to av fast og kjent personale på alle vakter. Noen fødeavdelinger nedbemanner og har lavere kapasitet i fellesferien, men da vil jeg tro at de tar høyde for det når de deler ut fødeplasser til folk som skal føde på den tiden. Det sa i allefall jordmor til meg (skal føde på AHUS) at de pleier gjøre.
AdrenaLine Skrevet 18. mai 2009 #5 Skrevet 18. mai 2009 Hjelp. Nå ble jeg bekymret også. Skal føde på riksen og har termin 15. juli. Midt i fellesferien! Men får jo ikke gjort noe med det så får prøve å ikke tenke på det. Knøttet kommer når hun vil
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 18. mai 2009 #6 Skrevet 18. mai 2009 Jeg skal føde på Riksen. Og da jeg var innlagt der nyttårshelga spurte jeg ang feriebemanning osv. De sa at de har fullt bemannet hele sommeren. Men det er jo sikkert vikarer der for det Men bekymrer meg ikke.
nov.gutt-05+ *ny baby* Skrevet 18. mai 2009 #7 Skrevet 18. mai 2009 Jeg jobber på sykehus og skal også føde midt i ferien. ...og jeg er ikke bekymret! =) Min største bekymring er å få en danske, men det er bare fordi jeg forstår språket så dårlig Vikarer er ofte veldig erfarne!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå