Gå til innhold

Er det farlig å spise stekepanne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe..joda det er det jeg spør om=)

Stekte kylling i går og da så jeg at stekepannen var på vei til å gå i oppløsning. Midt i pannen har belegget løsnet litt og vi har da spist kylling med litt panne i går til middag . Det var ikke store greiene , men sikkert ett par bittesmå flak. La ikke merke til det før jeg skulle vaske opp etterpå...

På tide å kjøpe seg en ny, men er det farlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er ikke sunt å spise teflonstekepanne om det er det du har. Dessuten avgir det skumle gasser og ekle saker når belegget er ødelagt.

Men dersom det er en gammeldags jernpanne du har, så kan du helt fint eta en beta.

Skrevet

Spørs jo hva panna de er laget av, men teflon skal man ikke ha i seg. Det er visstnok giftig. Jeg hadde en panne som skallet av , vi fikk nok i oss litt før vi oppdaget det. Sluttet bruke den og kjøpte ny. Aldri blitt syk av det............tror nok det skal en viss mengde til. Men kast den :)

Skrevet

Jeg har hørt om det før og etter det som ble uttalt da (av en "ekspert") var at det ikke var farlig - det passerer tarmsystemet. Hadde det vært farlig så kunne de ikke ha solgt sånne stekepanner. Men når belegget løsner så er det på tide å kjøpe ny. Det er ikke lurt å vaske teflonting i vaskemaskinen, Selv om jeg synder i blant med det :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...