Gå til innhold

Er kiropraktor helt trygt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt småredd når de knekker i vei.

Men det jeg undrer meg på er at sånne korte knekker virkelig leger et problem. Nesten for godt til å være sant :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg har fått forklart(sånn enkelt) av min kiropraktor, er at grunnen til smerter er en skjevhet i et ledd som fører til at sener og muskler overkompenserer - derav smerter. for dette er vanligvis ikke sener og muskler sin jobb, men leddenes jobb(å være på rett plass). Om en da ikke retter leddet, så bruker kroppen veldig lang tid(om den klarer det) på å rette opp feilen. Imens har en smerter. Får en fikset grunnproblemet, så retter sener og muskler seg og kan gjøre den jobben de egentlig skal. Og da er der ikke smerter:)

Skrevet

Det var greit forklart.

Må være den kjappeste behandlingsformen på markede.

Slepte meg gjennom tre svangerskap pga bekkenløsning og gikk til slutt til kiropraktor. 2 knekk og jeg jogget ut. Hadde låsning, ikke løsning.

Skrevet

Ingen helsebehandling er "helt trygg" altså at det aldri skjer feil eller at noen blir verre. Heller ikke legekontor eller sykehus.

"Feilprosenten" hos kiropraktorene er klart lavere enn hos legene. Sykehusene har større "feilprosent" enn legene, men det kommer antagelig av at de behandler både flere livskritiske og flere akutte skader, så sammenligningen her blir litt feil.

I tillegg skal man ha i mente at bare legene kan rapportere om legenes feilbehandlinger Både kiropraktor og lege kan rapportere om kiropraktorens.

Skrevet

Det er ganske betegnende for kiropraktikk.

1/3 av kundene blir god/betydelig bedre etter første behandling

1/2 av kundene blir god/betydelig bedre etter 2-5 behandlinger

2/3 av kundene blir god/betydelig bedre 5-10 behandlinger

Tilnærmet 3/3 av kundene er bedre eller uendret etter 10 behandlinger

Og noen få (ikke prosent, men promille) blir verre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...