metaMORfose Skrevet 15. mai 2009 #1 Skrevet 15. mai 2009 Det er jo nesten utrolig! Hun er straks 4 uker, og for første gang har hun skreket skikkelig og ikke gitt seg med vanlige trøstemetoder. Hun skrek i nesten halvannen time, og vi kjente jo at hun hadde vondt i magen. Magen var hard og tydeligvis var det luft, så vi fant etterhvert en metode der hun lå på armen til faren sin og liksom rullet der. Så kom det to voldsomme raper, og så buldret det i bleia, og etter bleieskift og litt pupp, så sovnet hun. Da sov hun 5 timer i strekk!!!!! Det er fint at hun holder oss litt i ånde, altså, så dette gikk veldig fint. Får jo vondt av dem når de har tydelige smerter, men det er fint lite man kan gjøre. Og bekymringer hjelper ikke barnet, så det var viktig at vi holdt oss rolig, noe jeg tror vi greide ganske bra.
blond Skrevet 15. mai 2009 #2 Skrevet 15. mai 2009 Det er godt for de små som har magevondt å ligge på armen. Mulig at hun lå som jeg skal beskrive nå, hvis ikke kan dere prøve det. Ungen ligger med ryggen mot din mage og armen din under hodet på skrå over magen og mellom beina. Det er en god stilling for babyen og lite belastende for den som holder. Har et tips for vond mage: legg babyen på ryggen på gulvet eller lårene dine og beveg beina hennes opp og ned mot magen sin rytmisk, hold på til prompen kommer. Du kan også stryke i runde bevegelser over magen fra babyens høyre side mot venstre. Godt å høre at det fremdels går bra!
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 15. mai 2009 #3 Skrevet 15. mai 2009 Ja de fleste får vel slike skrike perioder. Noen får bare en gang, noen hele tiden.. Jeg hadde nok godt til lege, kir.pr eller noe slikt, og funnet ut var det var om det hadde gjentatt seg kveld etter kveld. Tydeligvis noe barnet ikke tålte da. Er jo ikke meningen noen skal ha så vondt. Mi jente har også hatt en slik skrikeperiode, da var hun ca 4-5 mnd, og skrek i 1.5 timer i strekk. Magen var hard som sten og ta på. Hun hadde så vondt. Det var ikke lenge etter hun hadde begynt med fast føde, og jeg tror det var fordi vi økte for fort. Men hun var så sulten stakkar at det var vanskelig og bare gi to teskjeer om gangen når hun slukte dei og tydeligvis ville ha mer:) Lykke til videre, håper det ikke kommer flere skrike perioder. Er veldig enig med deg, hjeler godt på og beholde roen. Ingenting blir bedre av at mora eller faren stresser..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå