Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mye veier deres 4mnd babyer?? min veier 6900..helsesøster sa han var litt undervektig,...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Undervektig???

Da vesla var 3 mnd veide hun 5045 gr.... 5 mnd hadde vekta steget til 6490 gr.

Nå er hun snart 8 mnd og veier 7900 gr, og vi har aldri fått beskjed om at hun er liten!

Da storebror var 4 mnd veide han 6385, og heller ikke da fikk vi beskjed im at han var noe spesielt liten.

Gjest yrild
Skrevet

Regner med at hun sioer det fordi han ikke følger sin egen kurve...!?

lillemann var 3225 (51cm) ved fødsel og veide 4mnd gammel 6200 (63cm) og han ligger midt på gjennomsnittskurven og sin egen kurve.

Skrevet

Hvor lang er han da? Min er 4 mnd den 23, og hun veier 6,6 og er 62 cm :) Akkurat passe, hun er en litn bolle :)

Skrevet

hmm han er 64cm.og 6900.og fire mnd å fem dager..rart å si sånn.har vært bekymra jeg nå.... men da vet jeg at alt er normalt:)Takk for svar:)

Skrevet

merkelig.. lillemann her veide 6300g og var 63 cm på 4-mnd kontrollen. Helsesøster sa det var kjempefint. Følger sin egen kurve gjevnt og trutt og ligger på ca 200g opp i uka.

Mulig hun har ment at gutten din ikke følger sin egen kurve lenger? Føler hvertfall ikke at min er undervektig.. og han var drøyt 6800g og 65 cm sist jeg veide (drøyt 4,5 mnd gammel)

Skrevet

Min veide 6600g og var 66,5 cm lang ved 4 måneder. Han har flatet ut en god del på kurven sin, men var stor ved fødsel da; 4270g. Har begynt med litt grøt nå, så det hjelper sikkert på litt på vekta :)

Skrevet

Ha ha, og min lille flis var 6,6 kg og 68 cm ved 6,5 mnd alder=)=)

Skrevet

På firemånederskontrollen nå var min 6690 gr og 64,5 cm. Helt fin. :)

Skrevet

Tulla mi er litt for stor.... 3780 ved fødsel og ved 4mnd kontroll 8370 og 64 lang. Får kun morsmelk. Men er heldigvis ikke farligt i følge helsesøstera.

Skrevet

Min babyjente er 7 kilo nå og 9 mnd om ei veke..... Så eg må jo ha rekorden her..... Ho var heilt gjennomsnittleg ved fødsel, men har ete lite og vore veldig aktiv heile vegen. Trur ho er meint å vera slik, og hs er nå einige i det. Ser heilt normal og fin ut, og så klart supersøt (dåne dåne i mammahjarte sitt).

Så tvilar på at din ved 4 mnd er undervektig, heller at han har flata bitte litt ut på kurven sin.

Minifrøkena mi flata seriøst ut, for så å halde seg rett under den nederste persentilen, altså så vidt utanfor normalområdet (men ser likevel på henne som normal, da!). Og normalområdet er stort!

Skrevet

6900 og 65 cm, er 4,5 mnd. Lang og slank

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...