Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #1 Skrevet 15. mai 2009 Frisører må da være det mest populæret yrke her inne??? Problemet er nå dette; må nesten ta det fra begynnelsen,- i 15 år (eller litt mer) har jeg så og si ALLTID farget og evt krøllet året hjemme.....Har med tiden blitt veldig flink, og får noen gang hjelp av min mor som er ENDA mer erfaren på dette området..Har ofte fått spørsmål fra frisører om krøllene er ekte (tvilen kommer av avslørende ettervekst....) og om det var de som farget håret forrige gang (for å finne igjen fargen)....Har deretter fått mye skryt når jeg forteller at jeg gjør det selv ) Nå har jeg krøllet håret selv like før jul, og det så bra ut,- også tok jeg en sjans og stripet det for et par månedere siden..Det gikk kjempebra og håret var fortsatt lett å jobbe med og ikke minst,-naturlig... Ikke slitt i det hele tatt.. Men,- så skulle jeg etterstripe det i forigårs,- begynte å bli litt skille, ikke mye, da det ikke var snakk omvodsom striping,- men nok til at det syntes....Og satte igang, med kjent merke og ungene i seng,- ja som før mao...Men,- så våknet minsten opp, og måtte inn til ham flere gang under veis...Så våknet størsten opp og MÅTTE fortelle meg noe,- og til slutt måtte jeg bare få oppi stripinga (striper uten hette. det sliter så mye på håret å dra det ut gjennom hullene, og enda mer når hette skal rives av) og gjøre meg ferdig..Så jo etterhvert at det hadde gått fort i svingene...Håret nedenom røttene var jo nesten helbleket og etterveksten er bare "etterstripet" i "prikker" her og der... Fargeresultat i seg selv kan jeg leve med..Setter som regel opp håret så det ser ikke så ille ut...Men konsistensen på håret er blitt gummi i våt tilstand og høy i tørr tilstand..Har en proteinkur fra Fudge som jeg har brukt i går og i forigårs samt en "leave-in" proteinkur jeg har sprayet i etterpå (fudge det også)..Er det noe håp for at håret blir "reparet" etterhvert om jeg steller(pleier det godt? Må jo klippe det, men tenkte å vente til over sommerne, da det er greit med lengde på hår da (lett og sette opp)..Vil jeg kunne merke bedring (forventer IKKE sunt og glansfullt hår igjen altså,- såpass skjønner jeg) eller blir det bare maks at det holder seg likedann,- eller må jeg forventa at det brekker av etterhvert og bør klippe det av asap (altså ende opp med kort-kort hår...) Mvh Hår-Torturisten ) (må bare le da. ingen krise mao, men litt kjipt sånn rett før 17.mai ..He-he)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå