Gå til innhold

Noen som har peiling..? Rettigheter ved Nav

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så eitrende forbanna på saksbehandleren min ved Nav nå.

Har fått innvilget yrkesrettet attføring for et halvt år siden.

Nå tar jeg matte, som er det siste faget jeg trenger for å få studiekompetanse. Ferdig med samlinger og innleveringer, ble ikke trukket ut til skriftlig eksamen. Og en evnt muntlig vil ikke være før 17.juni

I tillegg har jeg en praksisplass to dager i uka.

Søkt på høyskole fra høsten av.

Er plaget med psoriasis og psoriasisleddgikt. Legen anbefaler en reise til varmen, og har erfaring med at det hjelper godt.

Ringte Nav og spurte om det var greit å dra bort en uke under attføring.

Ja, det kunne jeg, men kunne ikke garantere at jeg ville få penger for den uka. Og det er jo greit nok, sånn er reglene.

De to arbeidsdagene det var snakk om å være borte, ville helt sikkert ikke være noe problem å bytte til en annen uke, da tenkte jeg å jobbe de ekstra da.

Da tok jeg det som et ja fra Nav, og begynte å se etter en tur. Fant en ca.14 dager etter jeg spurte Nav. Det var en søndag, så jeg ringte lærerne til ungene og spurte om det var gode muligheter for fri. Det var det, så jeg bestillte turen. 23-30.mai, ville være hjemme to og en halv uke før evnt muntlig eksamen. Mannen min fikk også ordnet seg fri fra jobb.

Siden det var under 40 dager til avreise, måtte reisen betales omgående.Jeg belastet visakortet mitt med 13 035 kr.

Ringte Nav på tirsdag for å gi beskjed om datoer, og spørre om andre praktiske ting.

Da fikk jeg beskjed om at jeg ikke fikk lov til å dra, det var ikke forenlig med tiltaket. Hvordan det kunne være et problem, kan jeg ikke skjønne? Det var snakk om å bytte to dager, ikke sluntre unna de, men jobbe de ekstra en anne uke.Selv om jeg ikke fikk betalt.

Hun var skikkelig ufyselig på telefon, og det endte med at jeg måtte avbestille hele turen. Tapte 5000 kr på det:-(

Hadde jeg vært i den minste tvil om at det var greit, hadde jeg jo aldri bestillt. Har ikke så god råd at jeg med vilje kaster 5000 kr ut av vinduet!

Det jeg lurer på da er, har hun rett til å gjøre sånt? Først si ja, og to uker senere ombestemme seg og si nei?

Hva legen sa, vill ikke bety noenting sa hun.Hun hadde allerede bestemt seg.

Har sendt klage til sjefen hennes, bedt om ny saksbehandler(er ikke første gangn hun er ekkel), og bedt om innsyn i saksdokumentene mine.

Kan jeg dra inn fylkesmannen også? Kjenner bare at jeg koker...

Ringte Nav på tirs for å gi beskjed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

he,he de aller siste setningen skulle ikke være med;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...