Gå til innhold

Jenta mi sølte kaffe på seg selv... :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

..Takk og lov var den ikke varm. :/

Moren min bor sammen med en gammel mann på 70 år, og han skjønner ikke at små barn ikke forstår at de ikke skal røre det og det.

Jenta mi er bare 1 år og 6 måneder. Han lot kaffekoppen sin stå på bordet hvor ungen kunne få tak i den, selv om vi har sagt til ham flere ganger at han må passe på det.

Så klart passer jeg på ungen min, men ingen kan vel holde øye med et barn 24 timer i døgnet? Man må jo kunne gå på do og slikt, og kunne snu seg et sekund. Men barn er jo så snare. :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

..huff... Godt at det gikk bra

Så lenge dere er sammen med han på 70 år så ville jeg holdt et ekstra høye med henne..

Og i akkurat denne alderen er de ekstra utfordrende.

De er sååå rask !!

Skrevet

Godt det gikk bra. Når han er så distre bør dere alltid holde henne under oppsyn. Når du går på do bør mammaen din holde øye med henne. Man trenger heller ikke drikke kaffe i timesvis, så da holder det å følge henne med falkeblikk den timen kaffen blir drukket. Dere er jo flere, så da gjelder det å kommunisere dere imellom. "Jeg går på do, følger du med at hun ikke river ned kaffekoppene, mamma?"

Skrevet

En er ikke akkurat garantert at det ikke kan skje uansett. Jeg er ped-leder og synes det er sjokkerende hvor mange voksne som nekter å gjøre noe med kaffevanene sine.

Har måttet gå mange runder med assistenter som er langt yngre enn denne mannen, før det sank inn. Selv i dag er det enkelte av dem som ser på det som noe ped.lederne har bestemt for å bestemme.

Privat har min søster fått to barn før jeg fikk. Hun har plukket denne vanen av besteforeldrene på min side. Jeg jobber med svigers.

Skrevet

Det er sjokkerende, men gjør jo at man som forelder må passe på. Jeg vet at alle familiemedlemmer på begge sider er opptatt av mine barns ve og vel. Men de kan lett la seg fange i en samtale, være uoppmerksom osv. Derfor følger jeg alltid med barna, eller gjorde det da de var mindre, når vi har kaffebesøk. Jeg står ved bordet, og flytter kaffekopper etterhvert som barnet vandrer rundt bordet.

Jeg stoler ganske enkelt ikke på noen når det gjelder kaffekopper, fordi det er en for stor sjanse å ta. Som mamma går mye på automatikk, jeg er vant til å tenke sikkerhet 24/7. For andre er det lettere å bli uoppmerksom,glemme, ikke tenke over, fordi de ikke har små barn i huset selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...